Friday, July 31, 2009

H1N1 DI MALAYSIA

hari-hari kita dengar orang yang dijangkiti penyakit ni semakin hari semakin meningkat... semalam aku baca paper budak pompuan umur 20 tahun meninggal dunia sebab wabak ni dan semalam jugak boss aku gi ambik anak dia kat MRSM BM kat pahang nun sebab ramai murid sekolah tu demam dan suspected ade murid yang di jangkiti penyakit H1N1 ni....

secara tidak langsung ... aku risau... serius aku risau ... penyakit ni membawa maut... risau bila dengar semakin hari semakin ramai orang yang kena ... maklum pergaulan kita ni tak terhad... mane-mane kita pergi risiko untuk kena tu amat la tinggi .. boss aku lately ni pulak selalu sangat gi oversea.. last week baru balik dari Manila dan esok dia nak gi Bandung pulak ... risau kan...

tadik time lunch aku belek-belek la buku doa yang selalu ade lam laci aku tapi jarang sangat aku amalkan... wakakaka .. pengakuan berani mati ni .. so aku jumpa doa ni... meh lah same-same kita amalkan mintak-mintak dijauhi wabak penyakit yang tengah hangat ni....



doa kat atas ni aku ambik dan aku scan dari buku doa ni....



walau bagaimanapun .. sekiranye la korang deman ke selsema ke sakit-sakit badan ke bawak-bawak lah jumpa doktor ... rawatan awal insyallah buleh membantu ...

so diharap sangat Allah jauhkan kita dari penyakit-penyakit yang buruk ini .... tapi kalau ajal dah tertulis kita mati sebab penyakit atau wabak ni nak wat camne kan... ni adalah alternatif batin untuk kita ... renung-renungkan dan selamat beramal

3 comments:

Adrina Adi said...

thank u for sharing...

Lady Hannah said...

elok di amalkan utk ahli2 rombongan yg akan bertolak mgg hadapan hehehe....

nitasham ahmat said...

mekacih doa tu insyaAllah akan di amalkan...