Saturday, July 25, 2009

DOYAN OH DOYAN


pasal durian tak pasal-pasal aku perang ngan encik suami... tah ape-ape tau.. menyampah ... tadik aku gi jejalan kat PKNS ... pastu ade lah Pesta Buah-buahan tempatan kat tepi-tepi tu.. aku memang dah lama sangat nak makan durian ni .. tapi bila cakap ngan Encik Laki (kalau marah panggil laki) dia wat dek jek.. dia kata nanti dia beli... sampai dah dekat abis musim pun aku lom dapat doyan lagi tau

tadik masa aku mintak dia beli.. dia kata ok ..aku ni tak tahu nak pilih-pilih doyan ni .. so aku mintak dia tolong.. sekali dia cakap .. dia tak tahu.. ok .. aku consider tapi aku mintak dia 'nego' dengan pakcik jual doyan tu .. dia main-main lak.. sudah nye aku jugak yang nego dan aku jugak yang bayar dan dengan geram nye aku suruh dia carry doyan sampai kereta ...

sampai umah suruh dia kopek .. dia buleh cakap nak kopek ngan ape... hadoiyai.. ape kejadah ... "kopek ngan gigi" aku jawab... geram dah ni.. aku tahu lah dia tak suka sangat doyan ni tapi aku suka aku nak makan .. tolong lah sang isteri yang marhain ni... geram tau... sudahnye aku sendiri yang kopek doyan tu ngan menggunakan tangan aku yang chomel dan berotot-otot ni (sib baik aku gemok .. kalau kurus keding sure aku ngan doyan-doyan tu terpelanting terperesok bawah peti sejuk)... geram ni .. geram sangat... dasar town boy.. kopek doyan pun tak tahu... geram nyeeeeeeee.... manje bebenau..... menyampah... memang aku nak kutuk gile-gile kat sini sebab aku tak tahu kat mane aku nak lepaskan gerammmmmmmmm ... nyesal pulak aku beli doyan tu... huk hukkkkk...




nota kaki berbulu (bak kata encik anon) : tingat lagu .. "geram jangan engkau geram ... garam garam..."

10 comments:

Adrina Adi said...

kopek dengan gigi??

wakakakakaka.... aduh, lawak betul!

apa la abg megat, ariq pun pandai kopek durian tau.

wakakakakaka.. nak gelak lagi.. (sampai terkentut2)

Kaleidoscope said...

kekeke...saya pun tak reti gak kak kopek durian..kalau kat kg, sure mak atau akak saya kopekkan:D..tapi saya tak durian lover sgt, makan seulas dua tuh oklah kot. kekeke.

tapi pernah gak, kopek durian sendiri taww...tak pernah lak terperosok bawah peti sejuk..miahahaa

sabau2...adatlah tuh kalau dpt partner yg tak gemar mkn durian.kekeke

Farah said...

kan ed kan..

wat malu jek ngan ariq kan.. ariq pun pandai kopek... hukk hukkk


dir...

hukk hukkk... tak durian lover pun buleh bukak durian kan.. betui ke tak pernah terperesok bawah peti asi??? bawah lemari ke??? bawah meja makan ke?? bawah kosi ke???? cuba ingat-ingatkan kembali.. ingattt... ingatttt....

Farah said...

ed kentut bau doyan lah ed....

wakakakakakaka

adikmanje said...

akak..beli kat depan pizza traficlight sebelum rumah akak tu pun best...adik singgah beli sendiri je klu teringin...nak yg power..beli la musang king tu....tapi rasanya yg D24 sekila 9 henggit tu pun dah sedap...

Kaleidoscope said...

kekek...serius kak, tak pernah lagi durian tuh terpelanting dek kerakusan saya mengopeknya.kekeke...durian kat kg kan kecik2/comel2 jer...tak payah mana pun nak bukak. Kalau jenis yg komersial tuh, besar2 gedabak..kkeke..itu tak pernah lagi saya kena dera dek mak saya membukaknya:D...

Tapikan kak, personally, saya rasa, kopek lemang lagik susah dari kopek durian...sebab kalau lemang tuh kan, buluh dia nak kena kepak betul2...haaa, tang ni baru confirmed lemang saya terpelanting sampai kena marah dek mak. kekekeke

Farah said...

oo yek ke dik??

lain kali kita gi makan berdua jek kat trafic light tu... tinggai kan somi2 kita kat umah terutama abg megat yg tak nak bukak doyan tu

Farah said...

dir..

bukak lemang leh terpelanting...wakakakka

hadoiyai sakit pewet ku ketawa ... tengah membayangkan ko ngan lemang tu tercampak tepi aisbok .. wakakakaka

Kaleidoscope said...

kak farah..kekekek....itu dedulu nyer cerita lah....tapi tahun lepasnya raya, saya suruh carol bukak...miahahaha..memandangkn dia sasa, so tak ada lah lemang tuh terpelanting...wakakakakaa.

Farah said...

wakakaka... make nye lemang hanya buleh di buka oleh org2 yg sasa seperti akak ngan carol...wakakakaka