Monday, July 27, 2009

YAHOO YG HAMLAU

Tak de sebab musabab yang munasabah mahupun munasarawak aku tak leh nak login kat yahoo account aku ... dah masuk hari ke 6 aku tak buleh ber YM ngan kekawan aku tau...

mule nye hari rabu last week masa ika datang opis aku .. dia dah log-outkan YM aku ... dan hari khamis aku cuba masuk balik ... pastu dia cakap sign-in problem samada aku tak ingat ID atau Password... what the fcuk??? aku sabar lagi.. aku ikut step-by-step... jawab setiap soklan untuk retrieve balik password aku yang kekonon aku lupa tu... aku tak pernah lupa password yek... soklan yang dia tanya untuk ingat kan semula password ialah MY FIRST CAR .. tapi aku tak ingat jawapan tu ... aku dah try masuk sume nombor plate kereta-kereta lama aku dan jenis kereta tapi tak lepas jugak .... lepas beberape kali try langsung dia blok account aku... dan yahoo suruh aku tunggu untuk 24jam untuk cuba semula...

hari jumaat aku try lagi... pastu dia tanya aku nye birth date aku.. aku kasik yang betul la... pihak Yahoo kata tak de tak dapat nak match ngan record dorang... kepala hotak... hadoiyaiii... aku dah pening...

seingat-ingat aku account yahoo aku dah bukak bertahun-tahun yang duluk .. rasanye dah dekat 8-9 tahun lepas.. time tu aku masih lagi kerje kat opis ampang.. boss garang aku dulu tu pun dah 3 tahun meninggal ... camno lah aku nak ingat password hint aku kan... time tu pun aku agak-agak rabun IT lagi ... main hentam jek tulis hint .....

pengajaran nye... sila update selalu personal info korang kat mane-mane account yang korang ade... tak kira la yahoo ke google ke even forum sekali pun .. jangan jadik cam aku .. camno lah otak aku nak retrieve menda-menda yang dah terlalu lama aku buat dulu.. dan menda tu terlalu-lalu kecil untuk aku ingatkan... kepada kekawan aku yang rindu kat aku .. wakakaka ade ke??? carik lah aku kat sini.. atau aku dah bukak google talk aku dah.... sila ke situ ...


aku rasa kan ... aku dah semakin tua... dan memory aku dah mula mereput a.k.a rosak .. insap kejap....

3 comments:

Lady Hannah said...

Yahoo lately ni mmg problem + mengong skit.lenkali masuklah meebo or ebuddy lagi senang.

Farah said...

sekarang aku dah tak leh nak wat ape-ape sebab akaun aku dah kena gantung ....

aku try carik ID pun dah cannot be retrieve dah... bodo piang sungguh

cikwan said...

kakk farahhhhhhhhhh..patutla dOk send Offline msg xpenah bebalas...cian dier....ym bemasalah rupernyer..nnt syah email add baru yer...kene creat id barulah tu...kekekekek..
\
\
\nak dOyannnnnnnnn ..parang xmO..