Tuesday, July 21, 2009

DAH JUMPA DAH

sambung balik cerita jeffery hilang

setelah gigih memunggah barang dalam bilik tido kami ... vacuum sana sini .. bersih celah-celah sane sini... alhamdulillaaaaaaaaahhh ... bagus jugak usaha mencarik jeffery ni .. tak pasal-pasal aku mengemas abis-abisan satu rumah....

jeffery masih tak jumpa lagi ni.... aku cakap... pasni .. tutup sume pintu bilik dan carik kat area hall pulak.... tak pe hall pun senang jugak ... maklum rumah aku kan chomel sekangkang mawas jek .. bukan mahligai pun kan... wakakakaka

start ngan tarik sofa ke depan sikit... sekali encik suami separuh menjerit.... "cepat ... dia ade belakang sofa ni" ... encik suami geli nak pegang... aku pun geli jugak ... jadi adegan kejar mengejar si Jeffery menjadi aksi komedi lawak antarabangsa kami berdua...kejap aku menjerit .. kejap encik suami melompat... ayat yang belegar-legar antara kami "ha tangkap" ... "kepong sana" ... "TANGKAPPPPPPPPPPPPPPP!!!!!" .. harem nye dapat...

hampir 10 minit jugak lah kami berdua bertarung ngan jeffery dan akhir nyeeeee.... dengan vangga nye ye... AKU BERJAYA TANGKAP JEFFERY ... i repeat AKU ye AKU yek yang BERJAYA TANGKAP JEFFERY.... wakakakaka... encik suami melompat jek lebih... tangkap nye haremmmmm.... wakakakakaka

aku pun gelik jugak.. dah la aku tangkap tak pakai alas ape-ape... elok jek dapat terus aku baling dia masuk kandang dia balik... geliiiiiiiiiiiiii wakakaka... cian dia.. seksa dapat tuan cam aku kan... wakakaka.... patut lah dia nak melarik kan diri.. wakakakakaka

masa nak tangkap tu, si jeffery berbunyik agak kuat.. garang nak mampos.. macam marah lah aku nak tangkap dia .... tu yang membuat kan kita orang lagi cemas... cemas takut kena gigit pun iye jugak.. hadoiyaiii...

bila dah jumpa jeffery .. baru la senang hati .... kalau takkk... hadoiyai .. mau tak tido malam rasanye.. terbayang-bayang kalau kami tido .. dia jalan atas perut muncit kami.. masuk idung ke .. masuk tinga ke ... masuk mulut ke... uuwaaa.. seram tauuu... macam horror movie .. tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

ko jangan buat larik-larik kan diri lagi tau jeffery ... bikin jantung aku copot .. kang betul-betul berenti jantung aku kang .. langsung ko tak bertuan kang.. sape nak kasik ko makan... baru padan muka ...

akhir nye kami berdua kepenatan .. hampir setengah hari berhempas pulas carik si jeffery yang ilang a.k.a melarikan diri.... makanye petang kami bantai membuta mengembangkan badan... wakakakaka... elok jugak usaha mencarik jeffery ni ... umah aku secara tak langsung telah bersih sebersih-bersih nye dari abuk-abuk halus sehingga menjilat jari ... setelah divacuum dan dimop berulang-ulang kali... i lioke ... ahakkkkk

11 comments:

Lady Hannah said...

lawak betullah....mcm mana'budak boyan' tu boleh hilang....kuat betul dia tolak penutup sangkar tu.ika ko punye spesis hamster ni mmg sakailah ;p

Anonymous said...

hehehehehe,,sabOr jelah kak..sampai cuti akak si jeff ilang,sayang sungguh jugak tu..nnt jeff balik kt mama dia mesti akak rindu punyerlah!!..dia bOring kOt sOrang2 dalam kandang, tu yg nmpk liar semacam jer.
\
\
\kak..hahahha..nak gelak dulu nih...makan lam kuOli nampak kt bawah nun..wakakakaa..
\
\
\
\
\cah.

Anonymous said...

miahahaha....the most entertaining story ever. kekekek. Terbyg2 lak akak dgn abg megat melompat2..kekek. haruss satu blok apartment dgr sore kak farah melangsing2...wakakaka

- mr. anon -

Farah said...

dekna...

aku pun pelik camno dia leh terlepas.... aku rasa dia usaha menyusup celah2 jaring tu la... hadoiyai... hazab tau

Farah said...

cah...

cah dah jadik mrs anon ke??? wakakaka mr anon .. ko dah ade geng sekarang

wakakakaka... cah balik sini kita gi makan lam koli besar yek... koli kawah tu .. nak tak???

Farah said...

mr anon...

hadoiyai.. kalau ko ade ditempat kejadian pun ko akan tertonggeng2 ketawa... bukan ketawa kan jeffery .. tapi ketawakan lagak ngeri abg megat ko ngan akak ...

hadoiyaii... hazab ko.. macam nak perang dunia ke tiga tau... piching jangan cite laaa... menjerit tak hingat donia

adikmanje said...

waaa...kak farah...makan besar nampak...best...best...

Farah said...

adik ...

bila kita nak makan besau pulak ni???? .. rumah jek dekat .. harem nye nak berjumpa... kan?? kan ?? kannn??

Kaleidoscope said...

Finally I have created my own 'kerja' kak. kekeke.No more Mr. Anon

- Kaleidoscope -

Farah said...

mr anon ...

congratulation.. i'm so vangga...
biar akak jadik follower pertama hang noo

Kaleidoscope said...

kak farah..yeay. tqtq. tgh nak carik coding, camner nak masukkn flash application kat dlm blogsite tuh.uhuhu