Monday, July 6, 2009

CIK SRI SIANTAN

pernah tak terbaca ruang Cik Sri Siantan suatu ketika dulu kat surat khabar tempatan.... ruangan Cik Sri Siantan ni ialah tempat orang antar surat dan meluahkan masalah dan rasa tak puas hati... cam tempat 'a shoulder to cry on' la .. nanti Cik Sri Siantan ni akan bagi pandangan dan cadangan ....

dan lately ni aku dah jadik macam Cik Sri Siantan.... wakakaka... kenape tau??? sebahagian dari masa aku kat opis ni telah aku peruntukkan untuk menyelesaikan masalah sorang umat Rasullah ni.. hadoiyaii...

masalah rumah tangga kaedah nya... si pengadu aku namakan A memberitau suaminye ada affair ngan pompuan lain ... yang mane lelaki itu selalu datang opis aku dan berjumpa ngan Mr. Boss aku... suami si A ni dulu pernah bekerje ngan MR. Boss aku dan sekarang ni pulak cam jadik sohabat khorib kepada Mr. Boss...

so .. si A mintak aku jadik mata dan telinga untuk memerhati pergerakkan sang suami curang dia.... aku simpati yang teramat sangat ngan dia... kekadang sampai menangis dia bercerita bagaimane attitude sang suami curang melayan dia lately ni ... maklumla kan dah jumpa pompuan baru... yang aku buleh buat kata dan pujuk si A untuk banyak-banyak bersabar dan banyakkan solat hajat... doa banyak-banyak mudahan Allah yang satu tu yang memantu kita....

yang menyakitkan hati ialah ... sang suami curang ni telah bertemu pompuan durjana tu kat internet ... myspace ke Tagged ke camgitu la.... dan si A ni pernah tipon si pompuan durjana ni .. tapi dengan kurang ajar nye pompuan tu cakap dia mintak maaf dan tak tahu bahawa si suami curang tu ialah suami orang... sangat klise hokey.. ... mintak maaf tapi dalam waktu yang sama hubungan sulit masih lagi berjalan lancar.... hadoiyai.... cian pulak aku ngan si A bila si suami curang tu mula dah tak layan dia cam biasa dan pernah cakap perkahwinan hanya sekadar sebuah perkahwinan dan sudah terlambat untuk membetulkan keadaan ... sangat sedih kan... jahat sungguh sang suami curang tu kan....tu lah bila mata dah dikaburi oleh sesuatu yang belum menjadik milik abadi .. yang ade tu sumenye tak elok.. semua nye buruk....

ape-ape pun aku hanya buleh menjadik telinga dan 'a shoulder to cry on" buat si A... cerita la ape pun cakap lah ape pun .. insyallah selai aku mampu dan gegendang telinga ni masih berfungsi ... selagi itu aku akan menjadi pendengar yang setia.... aku doa kan semoga masalah dorang ni dapat diselesaikan dengan cara yang terbaik dan hidup bahagia cam dedulu....


kepada suami-suami diluar sana... hargai la para isteri-isteri yang baik di sisi anda... kasihi mereka sebagaimana mereka juga mengasihi anda... hukk hukkkk

7 comments:

Lady Hannah said...

emmm...bila pulaklah ko tukar propesen ni?aku ada idea baik punya.lepas ni ko bolehlah buka ruang kembang setaman ataupun auwww....bersama mama juwie dlm blog ko.tp ko punye bersama mama nah la hahahaha....mesti ramai ko punye follower.boleh register nuffnag kihkihkih

Adrina Adi said...

adakah ini F bukan nama sebenar????

Farah said...

dekna...

tu lah .. cian kat si bini tu tau... hari2 aku tadah tinge aku dengar cite si suami curang ittew ... nampak nye aku kena bukak pusat kaunseling untuk para isteri sensara la pasni...waakakakaka

Farah said...

ed....

adekah F bukan nama sebenar itu org yang same bermain di pikiran akak??? .. wakakakakaka

i know u know jek lah kan ed... cam ed tak kenal jantan terlarang itu.. wakakakaka

Anonymous said...

nak nyampuk gak....aku rasa aku kenal sapa F tuh kak? kekeek
-mr. anon-

Farah said...

Encik Anon

ko jangan jadik cam jantan terlarang tu yek... marah tol akak ngan perangai dia...

mentang dah manyak duit sekarang ni

sizmal said...

Saya kenal dgn cik sri siantan di halaman wanita di berita harian/berita minggu suatu.ketika dulu.
Dia ibu saya.