Friday, August 7, 2009

SELESAI JUGAK


Setelah hampir 4 tahun akhirnye selesai jugak masalah parking lot kat apartment aku ni ... masa memula aku beli apartment ala-ala flat ni (tahun 2002) .. developer tak de lak cakap pasal parking lot yang kena diBELI oleh pembeli... so bila move-in awal tahun 2005 kami para pembeli diberitahu bahawa kalau nak parking kena beli parking lot yang bernilai RM5000-RM7000 .. atau sewa parking lot tu dengan harga RM40.00 sebulan ... kepala hotak kan!!! ade ke patut ... aku marah gilez ngan pemaju time tu.. iye lah .. kenape lah tak inform awal-awal .. senang la aku masukkan cost parking lot tu under loan rumah kan... menyumpah2 berbakul-bakul aku tau time tu... nak beli duit dah banyak habis untuk renovation....

sudah nye .. kami laki bini wat bodo jek .. ngan menyewa RM40.00 sebulan .. dan ade satu ketika di zaman kemelesatan ekonomi company aku .. kami pernah parking kat luar apartment sebab tak mampu nak spend RM40 untuk parking...

dan sudah nye... kereta aku kena curi... uuuwwaaaaaaaaa... sejarah yang paling pahit lam idup aku....

tapi... mulai 1hb Ogos 2009 ... dengan rasmi nye ... setelah persatuan penduduk berusaha bermati-matian (mati ke??) .. berjaya la mendapatkan SATU RUMAH SATU PARKING LOT... alhamdulillah... tak perlu lah membayar ribu riban .. dan tak perlu jugak bayar RM40 sebulan .. cuma bayar maintenance fee untuk parking RM12.50 ...aminnn... syukur sangat... sape yang dah beli parking lot tu mereka tak dapat refund duit tu balik .. kira burn gitu aje la.... sib baik aku tak beli parking dedulu.. kalau tak melopong jek la tengok RM 7000 terbang begitu sahaja

makanye next month cost maintenance fee aku berkurang .. berkurang RM40 tapi tambah lagi RM12.50 eeemmm... better then nothing ... alhamdulillahhhh.... Ini lah dia keburukan membeli apartment yek kekawan... kena tanggung maintenance fee beratus-ratus setiap bulan...


jadi.. kalau korang nak beli apartment .. pasti kan ade kuat dan mantap untuk tanggung maintenance fee every month ... dan juga check ngan developer status car parking dari awal-awal lagi... jangan tertipu cam aku ... ahakkkk....

No comments: