Thursday, August 20, 2009

PENGEMBARAAN GENG VAN SEKOLAH - PART 1

"Ladies Day Out" again ... dan kali ni trip kami adalah ke Jakarta dan Bandung... di kala kegawatan dengan penyakit H1N1 kami gi oversea menempah maut .... nak wat camne .. semua dah dirancang setahun lepas .. mula-mula cuma kami berempat - dekna, along, kakak dan aku .. but last minute wati dan aisyah join... tapi kalau tak de dorang tak best pulak... wati, she help us a lot on our tour itenerary dan semua booking supir and apartment .. sebab dia kenal sorang kakak yang wat bandung ni cam kampung halaman dia .. every 3 months mesti gi membeli belah... hadoiyaiii....

so... the journey goes like this...

13.08.2009 - kakak tido rumah aku ... senang nak gi sesame.. nak ajak semua tido rumah aku kang... bukan tak buleh.. tapi nak gi ke LCCT tu yang aku tak dapek nak tolong.. maklum kereta aku jenis 'mini Alphard' .. itu pun beg aku yang besar bagak tu kena naik jadik passanger seat belakang sebab kat boot tak muat... buleh?? .. beg aku besar sangat ke atau kereta 'mini Alphard' aku yang kecik???... wakakakaka... lu pikir lah sendiri

14.08.2009 - kul 4:30pagi aku dah terjaga... sebab panas sangat... dan aku sambung tido kat hall ngan kakak... kul 5:45 pagi jam handphone memasing berbunyik .. aku mandi dulu .. sebab aku tau aku la yang lambat kang ngan nak make-up lagi nak buat last check lagi ... dan tepat kul 6:45 pagi kita orang bertolak ke LCCT ... flight kami kol 9:50 pagi... so Dekna dan Along .. both naik putra dari Keramat ke KL central .. dan they meet wati and aisyah there... pastu dorang akan naik pbas ke LCCT...

oleh kerana dorang lambat lagi sampai ... perut aku dah berkeroncong lagu inang .. aku pun makan lah kat situ .. McD la.. mane lagi ... Old Town punye lah ramai manusia..... tengah kita orang bekfes .. 4 orang lagi pun sampai... check-in ... dan teman along dan dekna pulak bekfes... banyak masa lagi... leh round-round alam sekitar lagi tu....

9:15 pagi kita orang boarding... salam-salam cium-cium ngan encik suami .. then terus masuk dalam .... dekna pulak nak kuarkan duit .. carik ATM tapi rosak pulak...




Dari kiri - Wati, Dekna, Kakak (ketua Rombongan), Along & Aisyah.... sume dah macam the mask of zorro ..



9:50 terus beratur dan masuk flight... dan off to Jakarta ... dalam flight dapat duduk second last seat... tak best nye... flight ke Jakarta sangat lah tidak smooth .. grumpy all the way.. sampai aku doa cepat-cepat sampai sebab aku dah rasa mabuk nak muntah .. tambah pulak sepanjang perjalanan tu aku pakai face mask.. rasa tak cukup pengudaraan .. buleh??


11:50 pagi mendarat di Sukarno-Hatta Airport, Jakarta... claim beg .. berdebak-berdebuk dah kul 12:15 ... terus call pak supir... pak supir kita orang nama Anuar.. memang dia dah tunggu kami kat pintu keluar tu... terus pungah beg masuk lam MPV dia.. dia bawak MPV Suzuki .. cam kecik jek... tapi muat untuk kami berenam dan bagasi kami yang besar kedabak ni... eemmm.. pastu terus ke Bandung... highway ke Bandung besebelahan jek ngan airport tu...




bersambung .....


2 comments:

cikwan said...

antu sianggggggg..kekek..jgn marah ye kurang pahala pOser kang

Farah said...

iye lah cahhhh

dah cam rupe antu siang dah masing-masing kala bertopeng tu kan... wakakakaka


hadoiyaaaiiii... seksa tau pakai topeng ni...