Saturday, August 22, 2009

PENGEMBARAAN GENG VAN SEKOLAH - PART 18

sambungan ..... episod akhir... grand finale

17.08.2009 - flight malam tu pukul 8:30 ... time check in tadik baru kul 7:00 .. so ambik kesempatan berjalan-jalan satu airport.... banyak kedai kita orang masuk .. kat dalam duty free area tu buleh guna USD, Rupiah dan ringgit malaysia... nak pakai kredit kad pun buleh.. macam kakak dia beli kopi harga RM40 beli pakai kedit kad.. kita orang pakat gelak kan dia.. sungguh berlagak orang kaya... tapi hakikat nye dan sebenar nye dorang tak de duit baki ringgit malaysia nak kasik balik .. tu yg tenyeh kedit kad tu...

dalam duty free area... tengok kedai-kedai kat belakang tu... heavennnnnnnn

along berangan-rangan nak jadik kris dayanti... eemmmm... lu pikir la sendiri.. kot jadik sarung nangka nanti

sila perhatikan nenen di patung itu yekkkk... 18 tahun ke bawah .. sila tutup mata ngan tangan .. mengintai-intai adalah tidak digalakkan.. kang batal pose kang

dah penat round-round kita orang pun pakat-pakat nak dok dalam area boarding tu... elok jek kasik tiket dah lepas check kastam .. si penjaga pintu gate tu kata air asia flight AK393 delay about 40 minute ... ya ampunggg.. kenape la tak wat announcement ... kalau tak buleh gi makan-makan ke dan shopping-shopping ke... i'm eyeing satu handbag tu.. tapi dok berkira-kira dari tadik ... sudah nye amat lah hampehhh .... dah dok kat area boarding tu tak buleh kuar dah... duduk la mengadap tv yang asyik cerite pasal hari kemerdekaan indonesia... meleleh air idung aku dibuat nyeeeeeee... perut dah lapar... dalam area tu dah lah tak jual makanan hatta setitik air pun... air mineral tak leh bawak masuk lak tu ... liquid kan..

sib baik la kami travel dengan seorang ibu .. ibuk along la... dia dari dalam apartment kat bandung lagik dok packing-packing balance-balance roti, balance-balance jajan ukk (ukk ialah Untuk Kawan-Kawan) dan ape-ape jek lah yang buleh di makan dalam satu beg kecik kaler pink... bukan itu ajek setiap kali kuar berjalan dia jugak la yang isi air dalam botol mineral kot-kot ade orang yang dahaga time berjalan-jalan pastu tak jumpa kedai jual air ... itu lah faedah nye berjalan dengan kaum ibu.... dan bekalan dalam beg pink itu jugak lah menjadik bekalan kami buat-buat alas perut sementara tunggu flight... memang sebijik macam tawanan perang ...

camni la rupa kami dah macam tawanan perang

kul 9 lebih baru nampak flight tu landing... tak lama lepas tu gate pun bukak... tak sabar nak balik malaysia... time tu suasana adalah hujan.. aku ni penakut naik flight .. hujan pulak .. dah macam-macam yang aku dok pikir lam pala otak aku.. takut kapal terbang tergelincir la sebab licin ... takut ujan timpa badan kapal terbang tu la.. nanti berat .. nanti terjatuh la.. hadoiyaiii ... aku memang camtu tau kekawan... suka pikir negative .. hukk hukkk

along dok ngan kakak .. aku dok ngan dekna ... wati ngan aisyah

aku tangkap dari tingkap kapal terbang ... eeemmm ujannnn

dan akhir nye flight bertolak dari jakarta lebih kurang pukul 9:40 .. eeemmm .. kol berape la nak sampai Malaysia ni .. kesian kat kakak.. dia kerje esok .. aku, along, dekna, dan wati dah awal-awal ambik cuti... si aisyah pulak pakat nak ambik MC...

sepanjang dalam flight aku adalah tido .. aku sedar pun sebab announcement suruh pakai tali pinggan dan betul kan seat .. tapi lepas tu aku sambung balik tido.... time nak turun pun terasa kemamaian nye .... sudah nye kami sampai Malaysia pukul 11:55 ... ke kul 12tgh malam .. gedebak gedebuk itu ini ngan pak kastam .. dekat kul 12:30 tgh malam... sib baik wati tak kena tahan masa lalu kat kamera 'infra red' kementerian kesihatan tu ... orang yang jaga monitor tu dok tengah tulis-tulis something .. dia tak tengok pun monitor tv tu ... cuak jugak sebab badan dia panas time tu...

kuar jek area international arrival tu, aku nampak encik suami ... i miss u hubby.. haaa haa haa.. jangan terbeluek ... memang miss him laa... 4 hari aku tinggal kan dia kat umah hihihihi..... encik suami yang tercinta datang jemput aku ... kakak tumpang aku .. along, dekna, wati dan aisyah naik bas ke KL central ... dari sana nanti ambik teksi.. teksi direct dari LCCT amat lah mencekik darah .. tambahan after midnight... tapi sebelum berpisah .. makan dulu kat Old Town ...

Demikian la kisah Pengembaraan Geng Van Sekolah untuk kali ini... ade best dan ade part yang tak best... tapi yang penting kita orang enjoy ..... insyallah next trip dalam perancangan ... kita tunggu dan lihat la kemane pulak Geng akan mengembara lepas ni... ahakkkkk....

kepada kekawan yang boring pasal aku asyik cerite pasal trip ... mintak ampung banyak-banyak... jangan marah nanti batal pose ... aku tulis ni pun untuk kenang-kenangan masa depan ... dan sementara memori itu masih fresh dalam kepala otak aku ni... hihihihihi... peace yooo... i lap u

sekian .... TAMMAT

Adrina Adi said...

best2..

ni sapa2 nak g bandung, blog kak far leh jadi rujukan. very informative.

kalau nak suruh kak farah jadi mak supir pun, boleh jugak kan?

ekekeke

wakakakaka

jadik mak supir tak sanggup akak ... jalan raya kat sana adalah amat dahsyat sekali cara pemanduan dorang.. kalau bagi signal tu tak tunggu sesaat terus masuk jek.. pemainan brek dan hon kereta adalah amat penting di sana... acik tak sanggup...

acik sanggup jadik ahli rombongan jek

Kaleidoscope said...

qatam jugak saya akhirnya baca entries kak farah ni..kekek. anyway, best baca, mmg informative jugak. Tinggal lagik, kalau baca sure nak gelak..kekekek

dir...

khatam jugak yekkk... so sape2 rsa nak gi indon jakarta-bandung ..buleh jadik reference..

cikwan said...

kak farahhhh..biler update ni..x sedar banyak part dh telepas...jauh jalan2 ni..bestnyer...
\
\patutla balik demam...x cukup rest tu..kekekeke

Farah said...

cahhh... hari jumaat dengan sabtu dok mengarang blog.... akhir nye abis jugakk...