Friday, August 21, 2009

PENGEMBARAAN GENG VAN SEKOLAH - PART 9

Sambungan

lepas dari pergi tempat jual beg-beg kulit tu.. kita orang gi ke Kampung Daun...



ni la tempat yang aku tunggu-tunggu nak pergi... memang nyaman sungguh tempat ni .. sejuk macam kat Cameron Highland .. sejuk korang .. dan sanggggaaaaaaattt lomantik... teringat kat encik suami...hukk hukkkk ... tempat ni is more like a cultural village ... bertepatan pulak time kita orang pergi tu ade macam pasar malam kat situ... pasar malam style lama-lama dedulu... sepanjang perjalanan nak ke pondok-pondok makan tu kita akan lalu pasar malam yang jual macam-macam jenis makanan, rendang, teh, kopi, jagung bakar, kueh mueh dan sebagainye....


minah ni jual kopi dan teh .. very the classic kan

jual jagung bakar... kita orang beli sorang satu .. tapi kerana kekenyangan .. jagung dibawak sebagai bekfes..


pak ini sedang meniup api dapur kayu nyaaaaa


ni warung buat rendang... macam-macam rendang ade.. rendang bebek pun ade....


aku tak perasan minah ni jual ape.. rasa nye jual macam putu mayam gitu...


pakcik ni jual gula-gula kapas... yg aku suka machine dia tu... dia pusing mesin tu guna tangan tau...


ni aku tak tau kueh ape...

system kat sini very the proper... before being seated .. kita kena gi pondok depan tu untuk wat reservation dan order menu... pastu kita kena tunggu sampai nama kita orang di panggil .. tempat menunggu nye pun selesa .. cam pondok dari buloh...


so .. along dan wati di tugaskan untuk memilih makanan untuk hanak-hanak hayam ni... acik lak asyik ambik gambar .. sampai lupa nak tolong dorang pilih menu... lagi pun along dah dilantik jadik biro makanan .. sume duit makan-makanan dia yang pegang... so biar jek la dia pilih menu untuk kita orang... aku tukang ngap jek...




ni pulak map kampung daun tu... pondok-pondok nyeeeee....


so pondok kita orang nombor... eeeemmm nombor berape yek... entahhhh... tak hinggattt.... tapi tempat nye tinggi jugak lah... nak meniti panjat bukit tu agak hazab lah jugakkkk... oleh kerana badan aku cam belon aku telah beberape kali berenti sebelum sampai ke puncak.. mintak nyawa aku nak panjat dalam keadaan sejuk sejat tu tau... wakakaka.. sila gelak yek.. sape suruh aku gemok... pastu aku jawab dalam ati "tak sempat nak kurus"

nila la tangga yang kita orang daki tu... hadoi ni baru sebahagian .. ade banyak lagi mata tangga nye...

ni kat depan pondok makan kita orang... sape gi sana honeymoon mesti lomantik tau.. cam couple depan pondok kita orang tu.. wahhhh lomantik plastik tauuu

kalau dapat pondok yang ini best jugak.. sebab kat sebelah sane tu ade sungai.. so leh dengar air sungai dengan nyaman nye


akhir nye sampai jugak ke pondok kami ... sejukkk nyeeeeeeeeeeeeeeeee ... tapi best ko.. kat dalam pondok tu buleh bersila .. tido baring... buleh melunjur kaki dan sebagai nye...

ape kita orang order ...?? ape yang kita orang makan??? .... next entry

bersambung

2 comments:

Adrina Adi said...

romantiknya.. tgk gambor pun tau best. boleh tido ke kat sini?

Farah said...

tido tak pasti pulak... tapi near by rasanye ade hotel...

next time gi nak try tido area tu pulakk... syokkk... tapi bile la agak nye...eeemmm