Monday, January 31, 2011

NAK SURPRISEKAN ORANG TERSUPRIZE DIRI SENDIRI

rancangnye nak wat birthday suprize untuk Asfizah a.k.a kakak kat Quality Hotel, KL on 30.01.2010 ... baik punye rancangan la .. kiranye nak kenakan kak su jugak sekali .. maklum dorang ni birthday bulan satu.. ramia pulak yang birthday bulan january .. kak su, aspijah ngan adik aisyah...

aku la yang jadik planner nye.. suruh along ngan wati arrangekan kak su... wati pakat ngan abang zul suruh bawak kak su ke Quality Hotel... dan plan abang zul pulak nak beritau kak su dia nak jumpa kawan dia dari Dubai ... nama Ahmeed... bab ni kelakar sebab yang akan SMS abang zul nanti ialah encik suami ku... encik suami kena jadik Ahmeed... hahahahaha... hadoiyaii... jangan marah kaksu

seperti yang dirancang...pagi ahad tu kakak bertolak dari seremban (sebab ade kenduri kat jiboi) akan jemput aku ngan encik suami ... kakak hanye tahu aku ngan encik suami jek yang join makan dim sim ni...

tapi... menjelang kul 8 pagi .. encik suami dapat call dari adik ipar aku bagitau yang Mak Ngah Puchong dah tak bernafas.... aku lak daam keadaan terpingga-pingga .. tak bernafas ape kejadah nye ni ... aku tanye laki aku "tak bernafas tu nanti pasni buleh bernafas balik ke??" .. laki aku pun dah tak terjawab.. hati aku dah excited nak makan dimsum ni...

pastu encik suami cakap dia nak gi jengok Mak Ngah dulu memandangkan rumah kami sepelaung jek dekat nye...

so aku tunggu kakak datang umanh.. dalam pada tu aku dok terpikir jugak .. camno kesudah nye ni .. aku yg plan a to z.. eemmm... dalam pada tu aku tipon along jugak mintak pendapat dia... dia advise tak yah gi...

sudahnye bile kakak sampai rumah aku .. aku suruh dia gi ke Quality Hotel sebab along ngan wati dah tunggu kat sane... aku pulak dalam waktu tu aku dapat call dari FIL cakap yang Mak Ngah dah meninggal .. innalillahiwainallilahirojiun...

makanye ... aku tukar pakai jubah .. dan encik suami datang ambik aku kat rumah .. dan sepanjang hari aku kat rumah mak ngah puchong tolong ape yang patut...

Arwah Mak Ngah ni adalah pengidap kencing manis dari usia dia 20-an lagi ... sepanjang hidup dia sentiasa bergantung dengan insulin... dia pun kejap sihat kejap masuk sepital .. kejap kuar sepital.. gitulah dia on and off... last jumpa dia masa raya puasa hari tu... nampak kurus dikit dia time tu... hukk hukkkk.... semoga roh nye dicucuri rahmat ...insyallahhhh... sekarang kat rumah puchong (rumah pusaka FIL) tinggal lah pak ngah dan anak lelaki 2 orang ... anak pompuan dia (kak long) duduk Kanada (kawin ngan orang sana)....

selepas kebumi dalam kul 3 camgitu kitorang balik rumah.. adik ipar aku pun ikut same.. rehat-rehat sikit mandi manda dan malam off to taman tenaga, puchong untuk tahlil...

demikianlah kisah suprize kan orang tersuprize diri sendiri ... anyway HAPPY BELATED BIRTHDAY TO KAKAK DAN KAK SU..
dan SALAM TAKZIAH untuk Pak Ngah sekeluarga.... AL-FATIHAH untuk Arwah Mak Ngah


p/s - kita merancang ... Allah yang menentukan...

1 comment:

ZM said...

setuju kat ayat p/s...

tapi jangan dibiarkan melarat...gi jumpa doktor tau!!!