Tuesday, January 4, 2011

BOBOI BUAT HAL...

01.01.11 ... meh nak cite pasal si boboi... boboi merujuk kepada kereta kontot kesayangan aku viva yang bile aku naik darah aku panggil dia vavi.....
aku ke Melaka untuk ikut rombongan bertunang sepupu aku anak mak itam,amir ... so semalam aku tido rumah mak aku sebab aku nak kena buat sirih junjung dan nak ambik kek dari yanti kat ampang... elok la tu .. bertolak ke Melaka konvoi dari ampang .... lagi pun mak tam ade wat makan-makan sikit pagi tu

dalam kul 8 sume orang berkumpul kat umah mak tam .. dan dalam kul 10 bertolak dari ampang ke melaka....

tengah jalan tu ika ajak berenti kat seremban ... nak kencing sekali ngan beli air bebola jelly ... bab ni nanti la aku cite... masa kat R&R seremban tu lah aku dah notice kereta kontot aku si boboi tu ade bunyi yang pelik... cam ne nak cite... macam bunyik berderum kuat luar biase dan aneh .. so encik suami kata sampai melaka nanti dia carik kan pomen tengok ape yang rosak... dalam hati aku agak tak berape risau lah sebab boboi leh bergerak cume ade bunyik jekk

sampai sungai udang ... bunyik dia makin kuat .... elok jek kitorang membelok masuk ke rumah pompuan tu ... dia punye bunyik macam bersiul... kuat lak tu ... aku call mak cakap kereta aku ade kuar bunyik yang agak lain dari yang lain... elok jek tengah cakap ngan mak sekali tu .... ade bunyik yg lagi kuat ... macam bunyik benda putus dan benda berat terjatuh .. ahhh sudah .. timing belt putus ke??? ... hati dah berderau dah... tak mungkin sebab baru tukar masa nak raya hari tu.... hadoiyaiii.... goose bump aku tau... risau... aku transfer hantaran dalam kereta mak .. abah naik kete aku untuk ke rumah perempuan... rupe nye tak jauh ... selang beberape halaman rumah jek ...

abah cakap masuk dulu .. ikut rombong dulu pas makan baru abah ngan encik suami carik kedai repair... ya Allah .. mintak-mintak tak major... sebab lepas ni ingat nye nak gi bercuti ngan sume orang kat bandar melaka....

ilang selera aku nak makan walaupun lauk masak asam ikan dia punye lah best aku tengok... risau nye hati...

lepas makan encik suami ngan abah gi carik workshop kat pekan sungai udang ... kereta buleh jalan tapi stering jadik berat ... encik suami tawakal jek tu.. mintak2 enjin kete tak mati...

dalam 1/2 jam aku yang kat rumah orang bertunang ni dapat news dari bengkel... bad new... braket yang pegang alternator patah .. emm pelik pulak camne leh patah menda tu yek... rosak nye agak major... kena tinggal kat workshop ... tak leh nak buat sebab spare part tak de...






sudah.... masalah besar ni... first rasenye kena membatalkan holiday ke bandar melaka... dan 2ndly ... camno nak balik kl ni... kereta abah dah tentu-tentu nye .. mak, abah, dekna, ika ngan kak las .... kalau tak de sangat aku ngan megat nak balik naik bas ...

bincang punye bincang .. abah cakap cancelled holiday balik kl.. pastu aku tanye-tanye sedara mara sepupu sepapat sape kereta nye kosong yang buleh di tumpang... sib baik ade insan yang sangat mulia hatinye, kak ani ngan abang pi'e offer tompang kereta dia balik kl... alhamdulillahhh

so .. tinggal lah boboi kat kat workshop sungai udang ... esok atau senin aku datang ambik dia... hukk hukkkk... patah kaki weyyy tak de kete ni.... sedih nye awal-awal tahun dah kena dugaan besar camni... ape lah nasib ...


nota kaki berbulu - malam tu aku tengok tv astro oasis ... aku tak ingat sape cakap sebab aku banyak mendengar tv dari menonton ... aku dengar dia cakap... kalau kita ditimpa musibah ucaplah Innnalillahuwainnalillah hirojjiun.. pastu doa kat Allah semoga bahawasanya kita redho dengan ape yang berlaku dan mintak Allah gantikan dengan rezeki yang baik-baik selepas ini ... insyallahhhhhh ... hukk hukkk... aku redho

2 comments:

Wanie Aziz said...

huhu...takutnya bila dgr cerita kereta buat hal...
sy baru booked viva..harap okay spnjg penggunaannya..=/

Farah said...

hi wanie

nasib akak tak berape baik kot... tiba2 lak kete tu wat hal... jarang jadik kat orang lain... tapi so far Viva ok ... tak banyak problem ... bab fuel consumption sangat la worth ... jimat gilozzzz...