Monday, January 24, 2011

CUTI-CUTI MELAKA - MENARA TAMING SARI, MAKAN DAN BALIK

seterusnye .. lepas naik river cruise ... makan cendol bagai ... kitorang kembali lapar.... kali ni nak ajak abah makan kat kedai yang kitorang makan semalam ... asam pedas dia sedap kat situ.... dan off we go keai semalam... restoran Selera Kampung (aku tak berape ingat la nama kedai ni)


lepas makan Abah, Mak dan Las balik Ampang terus ... kitorang - aku, encik suami, AF, Ika dan dekna nak stay jejalan kat bandar hilir lagi ... kitorang nak naik menara taming sari ... eeemmm... nak over view bandar hilir dari udara pulak... so fee tak mahal.. sorang RM10 rasenye...


memula aku excited ... tapi bile dah sampai atas ... hadoiyaiii.. seram sejuk ko... aku asyik toleh belakang pandang tiang kat belakang tu jek.. kalau aku pandang depan seriau... ngilu perut sebab aku gayat... tapi seronok jugak la... menda tu pusing-pusing kat atas tu dalam 10 minit then turun balik .. cam naik lif yang ade kaca leh tengok luar tu jek rasenye... tapi tinggi ... gayat sikit lah sape yang gayat cam aku ni kan ...

posing sikit kat menara taming sari


ni la gondola yang akan naik turun kat menara taming sari ni

berikut gambar-gambar yang encik suami ambik sepanjang gondola tu berpusing kat menara taming sari... nampak laut, nampak dataran pahlawan, nampak mahkota parade, nampak parking, nampak abah kuar dari parking, nampak highway, nampak swimming pool awam, nampak bangunan merah ... emmm ... nampak macam-macam



sebelum meninggalkan bandar hilir ingat nak cuba duck tour ... tapi mahal sangat lah pulak harga per person .. dalam RM37 kot... maka batalkan ajek lah hasrat
ni duck tour yang akan jejalan satu bandar hilir dan masuk dalam air .. air mane?? aku tak tahu ...masuk air laut lah kot... eemmmm ....

balik tu lalu air keroh .. ingat nak singgah taman buaya bagai ... tapi tak jadik sebab kepenatan tahan melampau.. terus balik puchong....
sampai rumah kitorang pun lepak-lepak kejap ... si FA ajak tengok wayang cite KURAFAT.... emmm ... layan... tapi cite tu tak lah berape sedap sangat pun... biase aje... tak takut pun... balik tu makan kat restoran maufana dan si FA pun balik la ke klang ... bebudak 2 orang tu tido kat umah aku ... syiooookkkkk.... tamat la percutian kami ke Melaka

2 comments:

Adrina Adi said...

kak farah,
i tengok gambar abang megat tangkap dari gondola pun, ed dah rasa gayat. muahahahah.. serius!

Farah said...

betul ed.. seriauuuuu... rase nak tercabut urat kaki... tinggi lak tu .. akak dok pikir kalau jatuh bersepai... uhukkkk