Wednesday, January 5, 2011

MENJENGOK SI BOBOI

punye lah aku susah hati .. mane tak nye boboi kat sg udang .. aku lak kat ampang... kalau lah dia ape-apekan si boboi tu .. kena colek ke.. hadoiyaiii.. itu lah nyawa aku ... maklum aku bukan orang senang petik jari leh dapat ape barang yang aku nak... nak mengadakan down payment pun berkira-kira tau.. hukk hukkk... luahan hati orang yg mahal rezeki cam aku ni .. ahak.. sile abaikan...

04/01/2011 aku ngan encik suami nak turun sungai udang, melaka nak jengok boboi... nak dijadik kan cite abah kesayangan kami nak ikut pulak... bile dengar aku nak naik bas turun sungai udang lagi lah bergelora hati dia nak ikut.. ahakkkk... nak berjalan agak nye...
so berdondong-dondong la kami anak beranak tumpang kereta kontot dekna sampai LRT station nak ke terminal bas kat bukit jalil... hihihihiii

8:30 pagi dapat bas terus ke sungai udang ... kul 10:30 pagi sampai sungai udang ...

ni nak cite pasal abah.. hadoiyaiiii ... dia punye lah susah hati kalau kereta aku tak siap hari ni ... aku ngan encik suami pasrah jek .. tak siap nak wat camne kan... tapi dia... cian pulak aku tengok .. dia punye gemuruh sampai terkencing-kencing ... bukan kencing dalam suar tapi asyik lah rase nak kencing... .. kat rumah tadik sebelum kuar rumah dah sekali dah.. sampai bukit jalil LRT station sekali .... kat bukit jalil station bas tu sebelum kitorang breakfast dia dah gi toilet .. lepas breakfast tu sekali .. betul-betul nak naik bas lak tu .. aku punye tension la.. bukan ape .. ngan encik suami sekali gi toilet tinggal aku sorang-sorang dekat tangga bas tu .. asyik la cakap kat draber bas tu .. tunggu jap ade 2 orang lagi.. tension tahap gaban aku tau... geram nye nak jek aku ikat plastik kat ehemm memasing...
travelling time dalam 2 jam .. sampai alor gajah bas tak berenti dalam station .... kalau tak aku rase abah gi toilet tu .. tapi sampai masjid tanah bas berenti 10 minit abah cakap nak turun kejap gi toilet ... kesian nye ngan abah.. tak sampai ati aku tengok dia camgitu ... dia cakap kat aku tadik kalau dia gemuruh dia akan rasa nak terkencing-kencing...uuwwwaaa... cian nye kat abah aku... nak nangis aku tengok dia camgitu

sampai sungai udang tersalah pulak berenti ... terberenti lak dekat deretan kedai yang terawal .. patut nye kat petronas tu .. sudah kena naik teksi... sib baik ade sorang aji bawak teksi ni lalu depan kitorang pastu tanye kitorang nak gi mane... kalau tak lagi kesian aku ngan abah aku.. hukk hukkkkk....

teksi tu hantar betul-betul depan kedai... haaa aku dah nampak boboi ... tapi cam tu gak condition dia... lom dibetul kan lagi ... jumpa orang bengkel tu dia cakap semalam kedai memang tak bukak .. so hari ni baru nak tengok.. semalam hari ahad yek tuan-tuan dan puan-puan...

ni lah workshopnye.. NJ Auto

tu dia .. boboi baik punye relex bawah kete sape tah yang tergantung tu...

abah gi kencing lagi... sepanjang discussion ngan pekerje bengkel yg ala-ala muke jamal abdillah tu abah kencing dua kali... hadoiyaii.. tobat aku tak mungkin aku akan drag abah into trouble lagi .. kesian kat dia.. dia panik bile si jamal abdillah tu cakap kete tu mungkin tak siap hari ni sebab kena carik spare part... eeemmmm....



bile owner workshop tu sampai kiorang discuss lagi ... dia kata dia cuba siapkan hari ni jugak kereta ni tapi petang sikit la.. mungkin dalam kul 4 camgitu... kami tak kisah janji siap hari ni ... cuba jugak tanye-tanye kalau-kalau ade kereta sewa .. tapi takde la pulak.. makanye melepak lah kami kat sungai udang pekan koboi tu dari pagi sampai ke petang ....

ni bukan owner... ini salah sorang mekenik kat situ .. cam rupe jamal abdillah

kat sungai udang ni ade kem askar.. so kedai-kedai kat sungai udang ni jual nye banyak la menda-menda yang berkaitan ngan askar kan... hadoiyai.. nak window shopping pun tertutup selera.. dah lah pekan sekangkang mawas... redho kan ajek la... ajak abah naik bas gi bandar hilir ke pekan ke dia tak nak pulak... maka melanggok la kami anak beranak kat bandar sungai udang tu ... sib baik ade kedai makan sarjan yang baik tu .. tak kisah aku wat kedai dia cam rumah aku .. kuar masuk makan minum hahahahaha... solat bagai aku kat kedai dia... sib baik dia masak sedap... aku bedal cukup-cukup... ahakkk.....

jejalan kaki di pekan Koboi eehh... pekan haskar Sg Udang ... abah beli jam dinding .. kata dia wat kenang-kenangan di Sg. Udang

salah satu kedai makan yang berdepan dengan workshop tu .. ini bukan kedai sarjan tu yek... kedai sarjan tu selang 10 pintu kot dari kedai ni... tapi makanan kat sini adelah tidak sedap sangat... kedai sarjan tu sedapppp

dalam kul 2 camgitu .. si tuan empunye bengkel tu kata ade menda lain jugak patah.. tah ape menda nye tah aku tak tahu .. tapi nak kena gi bandar melaka pulak nak carik spare part... Allah dugaan lagi.. tak siap lah kete aku hari ni ....


menda ni lah yang patah sebenarnye baru lah menda yang kat bawah ni (yg pegang alternator) tu patah... menda ni patah dua bahagian .. bahagian tengah dah tercicir tengah jalan kot

ni lah bracket yang pegang alternator tu .. kalau salah sori la aku bukan tau sangat parts dalam kereta ni .. aku tau bawak jekk...

kul 3 owner tu tak balik lagi .. kul 4 pun tak balik jugak... sudah nye dekat2 kul lima baru dia balik bawak menda tu... alhamdulillahhhhh.... aku kejap tido kejap bangun duduk kat kedai makan si sarjen tu ngan jap-jap aku gi bengkel .. kembang kempis idung aku memikirkan masalah si boboi ni tauuuu...

dalam kul 6:45 petang officially si boboi siap di baiki.. Alhamdullilahhh.. siap jugak akhir nye... ape lagi berdesup balik KL... singgah solat maghrib kat petronas highway .. pastu berenti makan jap kat R&R seremban ... dan sampai rumah ampang kul 9:30 malam

packing baju sikit lebih kurang ... bedesup balik puchong .. esok kerje... kalau tak sure aku tido ampang melepaskan lelah ... hari ni hari pertama bekerja untuk tahun 2011 tapi aku dah ambil annual leave .. not good.. not good .... 'jangan contohi saya'..... ahakkk.....ape2 pun aku bersyukur ... boboi tak lah teruk sangat ... cost baiki pun tak lah sampai ribu riban... dan aku ngan sume selamat balik rumah .. tamat lah dugaan awal tahun untuk hari ini ...Alhamdulillah
nota bulu dada - dugaan Allah tu untuk menghapus dosa .. insyaAllah

No comments: