Thursday, October 1, 2009

BETUL-BETUL GEMPA

Susulan dari entry yang kat bawah

memang betul ade gempa bumi kat Indonesia semalam... lepas wat entry bergegar tu along pun tipon ... dia tanya aku rasa ke tak bumi bergegar ... dan dia kat menara maybank KL amat lah terasanye gegaran tu sampai sume pakat balik awal...

kat apartment aku pulak... dalam kul 7 camgitu siren kebakaran berbunyik ... aku dengar pak guard menjerit-jerit ... dan ade siren polis lak tu... aku ingatkan ade kebakaran ke ape ke ... aku kejut encik suami yang tengah tido .. kena pulak encik suami ade stock-take pulak malam tu.. hadoiyaii... cuak oo aku nak tinggal kat rumah sorang-sorang dalam keadaan camgini

encik suami gi lah menjengok tengok orang dah ramai-ramai berkumpul kat post guard depan tu.. encik suami suruh aku siap-siap turun ... aku dah cuak .. turun sebab ape ???.. terbakar ke??? .. aku capai sume benda-benda penting... sempat aku capai segala emas-emas aku yang sebesar janggut udang tu ... langkah agar tidak putih mata kaedah nye... wakakakaka... sila gelak kan perangai buduh aku ni

dalam masa turun tangga (lif dah tak leh guna) tu ade 2-3 orang pak guard jerit-jerit suruh .. kosongkan bangunan... sume orang tertanye-tanye...

sampai depan post guard .. polis wat pengumuman yang ade gempa bumi dan sume bangunan tinggi diarahkan untuk kosongkan bangunan takut ade ape-ape menda buruk terjadik kan... al kisah nyeee...

so ramai la penghuni sutramas apartment kat depan tu.. time tu baru lah aku nampak muka-muka yang selama ni tak penah ku lihat .. ade yang baru bangun tido.. ade yang baru balik kerje.. sume jenis muka lah ade .. kecoh tetap kecoh...

encik polis tengah wat pengumuman

encik polis dah nak balik


jalan depan apartment aku yang tak pernah jem pun jadik sesak sesesak nye....



eeemmm.... dalam kul 8 kitorang sume dah leh naik semula ke sarang masing-masing... terkocoh-kacah nak maghrib ...

malam tu aku tak berani nak tido lam bilik sesorang ... so aku bentang tilam dan tido depan tv... aku pesan kat encik suami sebelum dia gi kerje "kalau awak jumpa paus terdampar depan tv ni kang .. jangan lupa kejut suruh dia tido lam bilik" .. encik suami gelak besau jek.. sebab dia tau paus tu bini besau dia laaaa... ahakkkkkk

1 comment:

Kaleidoscope said...

hadoiyaii....nak terkencing2 saya gelak..apalah kak farah ni...miahahaha