Friday, October 9, 2009

MIMPI CIK SRI SIANTAN DAN LALAT

gambar dari encik google


semalam office dilanda lalat sangat besar kaler ijau berkilat dan amat mengerunkan .. besar betul lalat tu .. cam gambar kat atas ni... eee gelikkkk seleman aku tauuu... maklum aku tau asal usul lalat tu dari ulat yang merembik-rembik ya ampung geli gelemannnn (taknak cite nanti ter'imagine') .. ade la dalam 10 ekor lalat tu dok kat area toilet... aku ngan budak opis ni heran jugak camno lalat ni leh masuk area toilet tu padahal toilet tu letak kat tengah-tengah opis dan tak de tingkap cuma ade 'air-well' dan kipas toilet jek... sangat pelik... dah le aku ngeri nak masuk toilet tuuuu... sampai ke petang aku tahan kencing aku tauu .. kata kawan opis aku 'ni macam lalat bangkai ni.. ade bangkai ke?' ape ni .. menakutkan jek kannn.. aku dah cuak... otak dok terpikir-pikir ade bangkai tapi otak aku dok terpikir mayat manusia... uuwwaaaa.... takuttttttttt ... tapi tak de pulak bau busuk... lalat sesat kot... tapi kenape banyak sangat

tengahari tu pulak aku jadik cik sri siantan ... mendengar keluh-kesah hati kawan aku yang kerje sebelah opis aku ni... kita orang selalu gi makan sesame ... dia cerita MAJIKAN DIA DOK PEDAJALKAN DIA... siap ugut kena berenti kerje kalau tak de sale yang mane target sale tu leh pulak berubah mendadak secara tiba-tiba... bodoh piang sungguh kan ... dah la tak de appointment letter padahal dah dekat 3 bulan dia kerje kat situ... penganaiyaan sungguh ... aku dengar pun terharu.. kesian .. aku tolong lah kasik contact number member boss aku kat dia...

malam tu .... aku buleh mimpi kooooo .. mimpi lalat besar dan majikan kawan aku dan kawan aku sekali ... cam ni kisah mimpi aku tu ... aku datang opis cam biase dan tiba-tiba banyak lalat dan aku folow lalat-lalat tu sampai tingkat atas dan aku tengok kawan aku tengah terhegeh-hegeh nak membalut mayat majikan dia... aku cakap kenape dia buat camtu ... di tak tahan dah ngan majikan .. dia tikam majikan dia tu .. oleh kerana aku dah nampak aku kena tolong dia alih kan mayat dan kena tolong buangkan seberape banyak bukti-bukti tu darah bagai la kan cam CSI la konon ... lalat dah semakin banyak ... aku cakap aku tak nak bersubahat tapi dia kata aku dah ade kat sini jadik aku pun leh di tuduh membunuh.... hadoiyaiiii .. nak tak nak kena la tolong jugak ... tengah-tengah sibuk nak alih kan body tu ... sekalik jam bunyik daaaaaa.. dah kul 5:30pagi... cisss anti klimik sungguhhhhh

terus aku astagafar ... mimpi hanye mainan tidor ... mintak dijauhkan benda-benda yang tak baik dari terjadi .. aminnnnnnn

dalam pada tu aku senyum sendiri... aku cite kat encik suami dia gelak besau ... mencik tauu.... ni sume lalat punye pasal la ni... aku dok pikir kalau betul-betul ade mayat kena buang dekat-dekat opis aku ni .. ahakkk .. kepala otak advance .. tu lah terlebih tengok CSI la ni.... ampung kan aku

5 comments:

Kaleidoscope said...

wakakakaka....(gelak guling2).

Farah said...

gelak .. gelakkkk... nanti kejang pipi tu...

ZM said...

kau mesti dh berangan macam horatio kan...

apa kata kau call dato' usop selam suruh dia masukkan cerita mimpi kau ni dalam salah satu siri gerak khas dia kan...good idea tak??

Farah said...

tu laa.. aku dah verangan kerje ngan Grissom ..dia kan pakar serangga kan.. wakakakaka... hadoiyai

aku nak suruh tok selam tu abik aku jadik pelakon utama

ZM said...

nak jadik pelakon utama...tak nak kurang2. ikut engkaulah anyah oooiii