Friday, October 23, 2009

JERANTUT - PART 3

sambung cite Jerantut lagi

lepas sessi ambik terambik gambar tu ... kita orang dok gi selongkar kazanah arwah aki ngan wankat stor belakang rumah ... kazanah ape??? alaa semua pinggan mangkuk tinggalan arwah wan ... sape anak menantu(hantu) yang nak ambik .. sila la ambik... pinggan lama-lama duluk... tapi setau aku pinggan mangkuk yang cantik-cantik yang beli masa jaman inggeris menjajah yang made in enggelen sume dah kena kipnap awal-awal lagi ngan anak cucu yang suka bebarang lama ni ... kira yang tinggal hanya picisan sahaja la...yang pinggan made in china jek ... itu pun nak jugak rebut-rebut tu... jangan tak tahu .. aku pun terjebak sama... wakakaka.. malu nye bila pikir balik ni... tapi aku tak de la ambik banyak yek.. 6 keping jek .. banyak ke tu??? pedulikkkk....


aku tak ambik pun gelas-gelas ni


aku ambik sebahagian dari pinggan putih bunga itam ni ... bukan sume tu aku ambik yek... sebahagian sahaja... 6 keping ... wat kenang-kenangan...


gobok antik ni tak de sape nak ke????


ni antara peserta pencarian harta karun .. wakakaka... sampai nak termasuk dah dalam lemari tu


ni lah kapten nye...
encik suami yang aku dera dia balut pinggan ngan sokabar..

dah macam tokey getah sekerap megira untung ...


lepas upacara rembat khazanah lama selesai .. kira orang pun balik resort....Jerantut Hill Resort ... kat area bandar tu jugak... dalam 5 minit perjalanan jek dari rumah arwah aki... rasanye ramai jugak yang check-in di resort yang sama ... ade yang book hotel dan aku, adik ipar ngan PIL pilih nak duduk kat chalet belah belakang hotel tu ... dalam area yang same cuma kena daki bukit lebih sikit la


sudahnye chalet yang ade dalam 15 buah tu hampir dipenuhi oleh anak cucu hj ahmad nikman ... buleh pass-pass makanan lagi untuk mengisi perut-perut lapar kami.... aku ambik peluang mandi dan tido kejap sementara ade time... malam kang ade upacara lain pulak ....

No comments: