Friday, October 23, 2009

JERANTUT - PART 1

Journey to Jerantut ...

awal-awal pagi aku dah tertonggok kat umah in-law aku... kul 7 pagi tau ... mak mertua aku ni kan penyayang teramat kat anak-anak menantu(hantu) dia.. soh breakfast dulu kat umah dia jejugakkk... aku amat gumbira kerana aku tak yah susah payah nak sedia kan breakfast untuk sang suami kan... dasar bini pemalas.. wakakaka nasib ko lah bang...

dalam kul 7:45am the journey started... gi 2 buah kereta .. mak ngan abah naik kete adik.. suasana pagi sangat best .. kereta tak banyak.. cuaca pun sangat cantik... ni aku tembak beberape keping gambar untuk tatapan sume...

cantik kan suasana pagi-pagi...

the end of terowong Karak ....





tunggul-tunggul sawit ni lawa la pulak..


sampai jerantut lam kul 10:45am kot... ade lah beberape family yang ade... makde ngan ayah de sampai semalam .. dorang ni lah org kuat majlis ni.. aku org lemah langsung tak involve... kureng ajar nye anak buah2an kan aku ni ... pedulikkk... tak lama lepas tu semakin ramai sedara mara... hari pun dah semakin panas... peur lak dah lapar




dalam kul 1 camgitu org surau datang ... baca doa sikit .. patut ade baca yassin dan doa selamat ... tapi oleh kerana nak masuk waktu zohor dan imam tu adalah amat sibuk mengalahkan perdana menteri .. makanye bacaan yassin di tangguhkan ke sessi malam...

lepas tu ape lagi ... makan time laaaaa... masa yang ditunggu-tunggu.. oleh kerana kelaparan tahap dewa maka aku dah lupa nak ambik gambar makanan .. elok jugak kan.. nanti ade pulak yang terliur.... ahakkk...

No comments: