Friday, October 23, 2009

JERANTUT - PART 4

sambungan ............................


di sebelah malam nye... ade sessi bacaan yassin ... pastu makan-makan meehoon dan air teh kaw-kaw yang dibuat oleh ayahde... best tau teh dia... akak muka tak malu ulang-ulang minum air tu... fedulik ape kan... kalau malu lapar... sila ikut konsep muka tak malu aku yek...

sebelum sessi slide show ade sessi potong kek untuk mereka-mereka yang birthday nye jatuh pada bulan september dan oktober... ade 4-5 orang rase nye.. aku tak ingat sape .. sebab time tu aku dok leka bergossip .. ahakkk



lepas tu baru lah sessi slide show bermula... aku tengok mak mertua aku dan beberape orang makcik-makcik yang lain awal-awal dah chp tempat depan-depan .. hamboii... tak pe lah dimaafkan ... mata orang tua kan malam-malam tak terang sangat.... slide show ni sume gambar-gambar lama arwah aki ngan wan dan anak-anak nye... banyak gambar dia ... baru lah aku tau yang arwah aki ni sangat sukakan ambik gambar dan bergambar ... patut la banyak gambar ... sume gambar-gambar ni telah diamanahkan kepada anak dia yang kitaorang panggil awe untuk disimpan.. kalau gi rumah awe kat dinding rumah dia penuh frame gambar lama-lama.. dari gambar arwah wan dan aki masa muda-muda sampai la gambar anak beranak kawin...

banyak gambar lama yang kelakar-kelakar .. terutama gambar mak mertua aku berambut afro... encik suami ngan adik ipar aku bantai gelak guling tak hinggat .. aku kena control lah .. kang aku gelak tak hinggat kang langsung kena penampar sulung ngan mak mertua aku .. pastu ade gambar makcik-makcik yang sume kurus-kurus dan bergetah ... jangan tak tahu ade 2-3 orang makcik-makcik aku ni pernah masuk pertandingan ratu cantik dan ratu kebaya... dan antara nye mak mertua aku .. pernah dapat tempat ke-2 ratu kebaya kuantan...

bukti mak mertua aku dapat front seat... time tu layar putih tu pun lom pasang lagi tau... ahakkk...

cam tengok wayang kan...
lepas tu ade sessi main bunge api.. sessi kekanak la ni... aku tak join.. malas.. pastu balik semula ke hotel untuk sessi tido .. esok ade makan-makan breakfast pulak .. menu nasik lemak yang ditaja oleh Acu... i loikeee......

2 comments:

Adrina Adi said...

apsal blog kak far tak berupdate yer kat bloglist ed?

kak far tak mandi ek? hehe

Farah said...

wakakakaka...

camno dia leh detect akak tak mandi yek???... hadoiyai....