Monday, November 29, 2010

KEJUTAN UNTUK CIK WATIE

28.11.2010 (Ahad) .... kitorang nak wat surprise birthday party untuk wati... walaupun belated tapi yang penting ingatan tulus ikhlas dari kami itu yang penting .. patut nye nak wat kat bandung atau jakarta hati tu tapi tak berkesempatan pulak...


makanye aku ngan along merancang untuk buat pada hari ini.... memandangkan adik aisyah pulak turun ke KL cantik sangat la idea jahat kami ini...

meh aku ceritakan sedikit rentetan kisah nye... mulanye kitorang merancang dalam email jek.. suruh adik aisyah berlakon untuk ambik barang penting kat umah aku... so nak tak nak wati kena datang rumah aku dulu sebelum hantar adik aisyah ke bukit jalil untuk ambik bas balik johor... elok pulak si wati ni percayakan lakonan kami ... tahun depan ambik award untuk pelakon terbaik


rumah aku yang dah bertukar jadik taman asuhan kanak-kanak... hihihihi


asal nampak paku jek sume diletaknye belon... ni idea laki aku la ni




menu yang disedia kan ialah...

  • satay (dibeli oleh along guna duit balance tabung makanan bandung-jakarta)

  • Nasik lemak + sambal ikan bilis + kacang panjang masak bening (aku yg prepare)

  • Homemade Cheese Cake (dari kak su - kak su tak dapat datang)

  • Air-air gas (sumbangan aspijah)



satay Razali dari Ampang ... sedap tau lagi sedap dari Hj Samuri

Homemade Cheese Cake dari Kak Su

lilin sumbangan tuan rumah .. aku la tu



ok .. get ready sume .. wati dah sampai kat bawah ... aku nak gi jemput
masa wati ngan aisyah on the way .. kitorang dah SMS untuk mengetahui perkembangan nye ... aku dah siap pakai lawa-lawa dah ni ... so bile dorang smapai kat bawah umah aku .. aku pun gi jemput dia ... aku kasik alasan Laki aku tak de kat rumah... so dorang sume buleh berjimba ria... sume orang kat dalam rumah aku dah suruh dorang duduk diam-diam.. nanti aku kasik signal dengan call h/p bile kitorang dah ade depan pintu... ahakkkk...
masa nak jemput tu dia tak suspect ape-ape pun ...
bile dekat nak sampai kat pintu rumah aku nak call along .. tapi h/p jahanam ni pulak buat hal... kacau sungguh... tapi aku berjaya bagi signal dengan bercakap dengan mengunakan suara yang kuat supaya orang dalam rumah leh dengar... ahakkk... akak bijakkkk..... pastu aku siap buyikkan bell lagi... alasan yang tak logik aku kasik time tu ialah "aku nak masuk rumah suka picit tingtong ni duluk"... wati bantai ketawa jek... ape punye bungok punye dialog
time tu pintu aku sengaja tak kunci ... dan wati aku suruh masuk dulu ...
bile dia bukak jek pintu.... SURPRISEEEEEEEEEEE!!! .....

terkejut ...

terus nyanyi lagu birthday dan panjang umurnya


ni hadiah dari kami ... tudung kaler kuning sebagai mane yang dia nak...tudung ni aku ngan along beli hari jumaat lepas... ariani wat sale ... tapi tudung ni beli kat hajaba

group foto

birthday card from all of us

Majlis tu diteruskan sampai petang .... petang tu ade pulak customer aku datang nak tempah hantaran... langkah kanan la dia .. dapat la menjamu selera ngan satay dan nasik lemak tak sedap aku tu... ahakkkkk

lepas tu dekda ngan rizal pun datang judak join kitorang... lama betul tak jumpa dekda ngan rizal....best nye dapat berkumpul ramai-ramai...




petang tu dorang layan DVD Lovely Bone... sampai dua tiga kali ulang... mane tak nye... kang bile sorang datang cite tu dah separuh jalan .. kang sorang lagi kang datang ulang balik...

dalam kul 4:15 .. wati ngan along hantar adik aisyah kat terminal bas bukit jalil.. dia nak balik ke Johor.. sempat jugak la aku bekal kan dia satay, nasik lemak dan kek... TQ adik ... you've done a good job... nanti jemput datang rumah akak lagi yekkkk

tak lama lepas tu akak pulak balik... dia ade kerje

wati, along & anak-2, dekda dan rizal duduk sampai malam .. makan malam kat umah aku...

linda dan bakal tunangnye khaidir balik dalam kul 6 camgitu....

keseluruhan nye... party ini berjalan dengan lancar... dan terima kasih untuk semua.... i love u all sampai mati .... ahakkkkkk

No comments: