Friday, November 19, 2010

BANDUNG-JAKARTA 2010 episod 3

hari ni 28/10/2010

pengembaraan bermula lagi ... oleh kerana kita orang lain-lain bilik (aku sebilik ngan kakak, wati, adik aisyah dan along satu bilik lain) maka aku bangun pun agak lewat... dah sedar kul 5:30 tapi aku layan mata yang nan ngantuk ini dan teruskan tido... tau2 dah kul 6:30 along datang bilik kejutkan kitorang berdua...kalau dibiarkan mau aje tido sampai tengahari

kali ni breakfast kat hotel kenangan tu jugak... breakfast dia cuma nasik goreng telur dadar dan air kopi.. tak de pilihan... makan dan bersyukur... amin

kul 8 pak supir pun datang... hari ni nak gi pasar baru.. tahun lepas tak puas jalan... kali ni kita menapak dari dasar 1 ke lantai 8 .. sape penat leh balik hotel...


















kat pasar baru ni macam-macam jenis telekong leh dapat... cam kat atas ni... tapi paling aku tak tahan tengok satu telekong tu... refer gambar kat bawah... dengan mata ala-ala sponge bob .. idung leh gerak-gerak... agak2 bebudak leh kusyuk sembahyang ke?? camno tu??







kedai kat pasar baru ni hampir same ngan kedai atau bazaar2 di pasar siti khadijah di KB dan Jalan TAR .. cuma terletak dalam satu bangunan dan bertingkat-tingkat ... each floor ade tema yang tersendiri .. cam lantai 2 ke lantai 3 aku tak berape ingat ... hampir sume bazaar jual kain ela... sape suka kain ela tentu rambang bijik mata... emmm ...

gambar baju -bajan kat bawah ni kat dasar 2... so sape rase-rase nak jadik keris dayanti leh beli baju bajan macam kat bawah ni..



kita orang masuk kedai kat bawah ni .. mana Suci Jaya... kat sini kitaorang spend sikit... beli baju memacam bentuk.. jubah la, kain ela yang bersulam la, kain batik indon la.. oh ya kat sana jubah dorang panggil gamis...




aku beli jubah/baju merembis ni ... leh pakai ngan kain batik... cantikkkkk




ni kat lantai berape aku dah tak ingat... tapi jual cusion cover, tissue cover ngan table runner sulam-sulam... cantik... dah macam kat china pulak dah .. tapi dorang kata produk tempatan

ni kat kedai kain ela.... semua kedai kat lantai tu jual kain ela... aku ade gak sambar selai dua kain... rambang bijik mata

saje ambik gambar carpet ni... berangan2 jeklah nak beli ... tapi nak beli betul2 kena pk 800x.. camno aku nak pikul bawak balik malaysia... pandai dari kejauhan ... 'alahai pompuan sume ko nak beli'

Aiman anak kaksu dah keletihan tambah2 lagi dia tak berape sihat time ni... cian aiman


jual coli kat pasar secara terbuka...
YANG MENJENGILKAN KAT SANA ADALAH
*
*
*
*
PENIAGA-PENIAGA JALANAN MACAM KAT BAWAH NI....
hangin aku satu badan... sampai kedalam kedai dia approached suruh beli barang-barang jajaan dorang... aku yg tengah kusyuk nak pilih barang dorang sua-suakan barang dorang... tak leh nak fokus langsung .. ada yang jual air, jual kopiah la, jual fridge magnet la, key chain la... rimasssss... ade sekali tu aku terlepas cakap "aku rasa dah 8 kali dah aku tengok muka ko".. baru dia blah dan tak datang lagi


dalam kul 12:30 kitaorang pun balik hotel sebab nak check-in kat hotel baru.. hotel kali ni dekat-dekat ngan factory outlet kat jalan Dago.. buleh jejalan kaki jek nak gi FO kat sane... depan hotel pun ade FO... sape yg suka... tentunye ahli rombongan yang suka... ahakkkkk

bersambung.... (sebab malas nak upload gambar lagi)


No comments: