Friday, November 19, 2010

BANDUNG-JAKARTA 2010 episod 1

betul la kan ade orang kata (bukan aku yg kata) .. kalau dah gi bandung mesti nak repeat pergi lagi... cam kena minyak senyonyong .. jatuh cinta gitu .... uuuwwaaa... itu lah yg terjadik kat aku ngan kekawan geng kete kontot ... kembara tahun ni kami gi ke bandung-jakarta lagi... jangan tanye kenape sebab jawapan ni kami tak puas berjalan tahun lepas... buleh??? boleh kan aje la yek.. dah selamat pergi dan selamat kembali pun kami ni .. syukur kepada ALLAH

geng kereta kontot pergi melancong kali ni bertambah lagi.. kali ni dekna tak ikut .. tapi ahli baru kak su and d'family (abg Zul ngan Aiman) pulak yg ikut .. so kami pergi berlapan la semua nye.. aku, along, wati, adik aishah, kakak, kak su, abg zul ngan aiman

nak dijadikan cite... aku adalah tidak siap packing bebarang lagi... sebab aku sibuk kat opis dan kat rumah pulak aku sibuk siapkan hantaran yang orang order .. alhamdulillah kencang pulak time-time nak gi berchoti ni .. acik suko .. sudah nye... malam 25/10 (isnin) baru lah aku terhegeh-hegeh memilih baju bajan yang aku nak bawak... tu baru pilih tu .. belum iron lagi .. dah aku pungah2kan baju bajan dalam beg tu dah malam .. time to sleep la pulak... esok nye gi kerje.. balik tu aku ngan wati sempat lagi gi shopping kat JJ IOI mall ... aku sambar panties.. aku cuak gak takut ade yg lom kering ke lom basuh ke.... elok pulak tu bulan mengambang penuh lak time nak gi ni ... kan payah pulak kang... sambar dua tiga beberang jajan .. jangan tak tahu yek .. sempat sambar kasut lagi sorang sepasang .. aku ngan wati buleh masuk kategori antu shopping ... uuwaaa...

sampai umah .. encik suami dah moncong cam cincorot ... rupenye lapar.. salah aku jugak.. shopping dah tutup baru nak balik.. pujuk2 sikit lebih kurang dah ok.. tapi tak sempat pulak nak ikut wati gi ambik adik aishah kat bukit jalil...

salam kul 11:30 kitorang bertolak ke rumah kakak kat pinggiran putra... harap maklum aku lom abis packing.. konon nye nak sambung packing kat umah kakak.. agak nye lah.. baju bajan cam tongkang karam lam bag .. pedulik....

sampai umah kakak .. encik suami aku ajak menge'TEH' pulak kat mamak .. borak pulak kat kedai mamak sampai kul 12:30 .. hadoiyaiii...

kat umah kakak... aku unpack dan pack semula baju-bajan aku ... sekali tu sepender dan bra adelah terlebih sudah... punye la banyak .. aku rase aku angkut semua yang ade kat umah tambah ngan yang baru beli 3 helai tadik... habis satu rumah gelakkan aku... baju aku kurang kan sikit dan tinggalkan kat umah kakak .. kalau tak beg aku buleh menjangkau 20kg kot.. tu belum beli belah lagi tu ...

akhirnye kami tido dalam kul 2:30 pagi camtu... dalam kul 3 jam dah bunyik.. aku rase baru jek nak bermimpi dan kena kejut ngan kakak... uuwwaaa....

flight kami kali ni adalah sangat awal .. 7:30 pagi .. ini bermakna kitorang kena ade kat LCCT 2 jam dari flight time untuk check-in... 5;30pg.. so encik suami dah awal-awal surrender kata tak leh nak antar gi LCCT sebab nye nanti kat opis termengantuk lak pulak kang... so aku pakat ngan Wati ngan Adik Aishah untuk tido kat umah kakak dan order airport limo untuk ke LCCT... eeemmm

elok jek kul 4 pagi driver MPV dah call kata dia kat bawah... sib baik sume orang tengah siap .. pandai bawak diri bebudak ni... bagus... dalam kul 4:15 kami bertolak ke LCCT... hihihihihii.. hilang ngantuk timbul xcited... ahakkkk...

kami adalah group yang pertama sampai LCCT ... dan 20 minit lepas tu kak su and d'family dan 10 minit lepas tu along... kul 5:15 kitorang check-in .. opps. check-in dah buat thru internet .. cuma drop-in bebarang jek kat kaunter...


lepas tu solat dan breakfast... lapar pulak pepagi sejuk sejat ni.. hukk hukkk... kami d'bujangz (bujang ke???) makan kat McD dan kak su and D'family pekena marry brown






dalam flight bukan leh tido pun ... journey 2hours.. tapi oleh kerana duduk ngan along ngan kakak.. makenye ... beborak dan berlawak jek la kerje nye sampai touch down


dah sampai dah jakarta


ni borang declaration kena isi dalam flight ... tapi oleh kerana gelak dah terlebih .. make nye tulisan dah macam cacing kepanasan .. asal nak start menulis jek oran belah kanan buat lawak .. baru nak tulis satu uruf orang belah kiri pulak kacau...




sampai jakarta dalam kul 8 waktu sana... kul 9 waktu sini... pak supir dah tunggu ... supir kali ni namanye Pak Adang.... sangat baik dan sangat bagus...

bersambung...

No comments: