Tuesday, June 9, 2009

BBQ

sabtu lepas kita adik beradik buat BBQ ... untuk celebration birthday bulan may... maklum bulan May ada ramai yang celebrate birtday - encik suami (2/5), abah (12/5) dan along (28/5) ... kali ni dua org sepupu aku join.. jadik meriah lah majlis kita orang ni ... maklum adik beradik tak ramai kannn .. cam biasalah kami adik beradik ambik satu dua menu untuk acara BBQ ni...

along - nasik goreng kampung dan nasik goreng cina berserta kek coklat (beli), air gas dan aiskrim

dekna - rib, hotdog, salad, apple crumble dan chocolate puding

aku - ayam, kambing, seafood, jagung

ika - dimaafkan sebab lom ade pendapatan ... wakakakaka...


sebenarnya sepupu aku datang nak tolong aku design bekas bunga telur dia... one of them nak kawin ujung tahun ni .. tapi nan ado yek... lebih burak dari buat kerje maka aku tutup jek kilang bunga telur dan terus jek bukak table BBQ .. buleh????

hampir keciwa bila ujan turun dekat-dekat kul 7 tapi berenti beberape minit lepas tu... maka encik suami dan 2 sepupu itu telah menarik dan menyorong tempat pembakaran kejap ke tempat berbumbung ... kejap ke luar ... agak2 dalam 3 kali jugak lah ... dan macam peniaga haram kena kejar DBKL lagak nye... wakakakakaka .. jangan marah encik suami dan sepupu ku - jasamu ku kenang

encik suami yang gigih mengidupkan bahan bakar... dibantu oleh 2 org sepupu aku ... aku??? sibuk cocok hotdog dan seafood kat skewer







kalau buat BBQ ni adalah lebih baik dibuat di kawasan yang terbuka yek .. bakar dan makan di tempat yang sama .. baru lah ade bau asap badan tu .... dan terasa keCOWBOYan nye ... buleh???... maka open table lah malam tu kan kat belakang umah parent aku ni... nak wat kat area depan rumah segan lah pulak ... kang ade pulak manusia-manusia yang terliur tengok dan termakan asap


org kuat ni.. kuat makan... wakakakaka...acah jek... dari awal dok depan api tau dorang ni


geng bas sekolah

jemput makan


lebih kurang 15minit sebelum kul 12 baru kita orang masuk lam rumah .. itu pun lepas kena sound ngan abah "masuk-masuk... tak baik berembun .. korang tak biasa kat belakang tu" .. horror jek bila abah cakap camgitu kan ... "alahhhh relek lah bah... the night is still young"

esok nye ... kerje aku dan along menyental tempat BBQ tu, simpan krosi meja dan kemas kawasan belakang tu .. time buat best ooo.. time mengemas azab... wakakaka... tak pe lah selagi aku kuat dan muda insyallah aku akan buat BBQ ni .. sok-sok dah tua sure malas kan.... biarkan jek laaaaaaaaaaa

1 comment:

cikwan said...

waaaa..sangat meriah foods and orang2 nyer..