Wednesday, June 17, 2009

AKU TELAH DIAMANAHKAN ...

diamanahkan untuk menjaga hewan kepunyaan Ika ni.. nama dia Neutron... tapi bila sampai kat aku .... aku boh nama dia Jeffery ... kira ok lah tu .. sib baik aku tak boh nama Hajemaru kann...

tetapi anak ini agak nakal... tak dok diam yek... aku sampai tak berani nak pegang dia ni .. sebab dia ni kuat mengigit.. amat menakutkan .. hukk hukkk... lagi satu .. dia suka sangat main ngan air minuman dia... tak sampai sehari sebotol air dah abis dan tempat dia jadik basah sebab dia main air tu sampai air tu leh terkuar sendiri... ade sekali tu .. dia gi tolak abuk-abuk kayu tu mengunung tinggi sampai terkena muncung paip botol air dia .. dan air pun meleleh kuar hingga abis... dan aku pun naik hangin .... nak aku babap jek tangan dia yang kecik tu tau...

ade sekali tu dia masukkan taik dia lam mulut .. pastu dia buat aksi berdiri dia sambil pandang aku ... hadoiyaiii... aku punya terbeluek-beluek lah time tu .. tuhan jek yang tahu.. encik suami dah gelak guling-guling tau tengok aksi Jeffery dan tengok gelagat aku yang terbeluek nak muntah... geli geleman aku tau...

maka tiap kali aku nak bersihkan bekas dia.. aku siap2 pakai sarung tangan .. kalau dia gigit pun tak kena kat kulit kan.. hihihihi... lagi pun dia punya mengeliat tiap kali dipegang tu amat la menguji kesabaran.. wakakaka...


saya nak balik ampang jumpa mama ika.. tolonggggggg la saya...

boringgg .... nak wat mogok lapar laaa


tapi sekarang dia dah tinggi sikit tau

semalam aku geram ... aku telah mandikan (merendam) dia .. aku masukkan dia dalam baldi dan aku pancitkan air kat dia .. maka berenang-renang la member tu lam baldi . kejam kan aku .. wakakaka... dan hasilnye

KUYUPPP .. baru lah bersih dan wangi... tapi cuak jugak yek .. lepas dah bersihkan dia tu setiap minit aku gi jengah dia takut tak pasal-pasal innalillah pulak kang... baru lah aku akan rasa bersalah seumur idup

8 comments:

zalykha mohd said...

neutronnnn..
nakal2
mama anta jumpe dexter baru tau!

Farah said...

wakakaaka

ok gak idea ko nak jumpa kan dia ngan dexter tu....


wakakakaka.. kasik kecut sikit perut dia

Unknown said...

salam kenal dari akak..gelak baca N3 pasal hamster ni..

cikwan said...

kak farahh..mak dah sehat ker?? kirim salam mak yer..jaga diri baik2 cakap kt dia..

hamster ika tu comey jer...dulu syah penah gak bela tp beranak pinak kak,,makpak dia g makan lak tu baby dia time merah2 lagi..x buleh harap punye makpak..buat anak2 untuk dimakan...hahahh..bila nk balik kt mama dia si jeffry nih...wakakaka..

Farah said...

salam kak ina...

selamat kenal... :D

Farah said...

cah...

ngerinye... makpak makan anak?? hadoiyai.. harus terbeluek muntah ijau akak kalau tengok ni...

jeffery tu akak kena pulang kan bila ika balik rumah sewa dia nanti... bulan 7 kot masuk semula...

sekarang lepas dia mandi hari tu dia dapat hobi baru .. melompat...
dan asyik melompat lah pulak kerje dia sekarang... hadoiiiyaiii

kelambuharimau said...

apa daa..tarukla nama lain..

Farah said...

kelambuharimau.... (takutnye nama dia)


best ape nama jeffery... tak kan nak boh nama rimau kot... ahakk... hihihihihi... :D