Friday, March 8, 2013

THE BIG DAY

ini lah kemuncak kepada kesibukkan kami 

2.2.2013 ... hari bersandingnye adik aku tu ... pagi dah bangun dah walaupun malam tadi tido pada pukul 3 pagi ... pagi tu tolong ika set up kat photo booth dan simple candy bar ... tak sempat nak bekfes pun ... dalam kul 8 orang datang makeup pun sampai ... hihiihi.. oleh kerana nak nampak outstanding di big day ni .. kami adik beradik dan sepupu sepapat pakat2 upah MakeUp Artist (MUA) untuk kekonon nye nampak cantik la ...tapi hampa .. aku nampak sangatnye mata kucing ... aku jadi cam patung ... gerun dan menakutkan .. hahahahaha.. xnak buat dah .. insap!!

berbalik kepada cerite asal .. kitorang adik beradik bergilir2 la bersiap2 ... along orang pertama makeup .. aku orang yang keberape tah .. maklum terkejar sana sini sudah nye aku org yang second last mandi dan di make up kan ... hisshhh... yang paling frust ... selendang yang aku beli khas nak pakai ngan baju tu tinggal kat rumah puchong... dan aku baru sedar masa nak iron selendang tu .. sib baik aku bawak tudung back-up walau pun difference sikit ngan adik beradik yang lain nak buat camane kan ... redho kan aje...

photo booth - sibuk jek dexter tu

photo booth

simple candy bar

kali ni simple sikit tak macam time bertunang hari tu

goodies untuk tetamu - cookies


permandangan dari hadapan


one of the tempat berhidang 

yg ni aku buat untuk every table

yang menjaga PA system

tuan rumah ngan ketua caterer

meja makan pengantin



meja untuk orang sebelah lelaki

begini lah rupa aku ... omg .. sangat lain .. itu pun aku mintak tukar pakai bulu mata palsu aku nye sendiri.. kalau bulu mata yang dia bagi lagi very the penyapu ... hukk hukkkk .. encik suami kata 'amboi!! bini sapa ni??' .. bunyik cam tak berape setuju.. hissshhh,,, bencik tauuuu

menyampah tengok muka aku time ni

my hubby and me!!

dari hadapan: Kakak, Aku dan along..
yang lelaki tu cousin aku Aizat
di hari kejadiaan ni aku tak sedar ngan sapa aku bercakap .. sedara mara yang sampai pun aku rasa tak semua yang aku salam.. cam ilang arah tujuan gitu ... sibuk disanasini ... hisshhhh

pengantin sampai dalam pukul 1:30 lebih-lebih sikit yang pasti lepas azan Zohor.... lepas tu ade majlis merenjis ... dan diikuti dengan makan beradap ... lepas makan ade majlis potong kek ... waktu bersanding aku xsempat tengok sangat ... aku ade pun time merenjis jek ... makan beradap ke potong kek ke semua nye aku terkejar-kejar sana sini ... 

dan bila time aku nak menyuap ... ade orang panggil untuk family photo session ... hisshhh.... 














majlis bersurai dalam pukul 4:30 camgitu ... time tu dah reda sikit .. yang datang disaat akhir ialah khedir + family ... dan lepas tu upacara membungkus lauk pauk oleh sedara mara ... acara penutup ni ... kira nye acara akhir la ... time la kita leh tengok sapa bungkus paling banyak .. ahakkkk

ang enal yang sangat helpful

pasukan membungkus lauk pauk

aku siperompak beg .. banyak duit tu dalam beg tu


sebelah malam tinggal family pak lias jek kat rumah ... kitorang hidang lauk-pauk kenduri tu jek ... banyak lagi kan ... selaps tu sesi bukak hadiah ... kelaka dan gamat time ni ... sbb kitorang main teka hadiah ... hahahahah.... pengantin pun melayan tu yang best tu .....

dan selepas itu la upacara kemas mengemas pinggan mangkuk dan lauk pauk ... ade yang bungkus simpan dalam peti ais dan ade yang sedekah kat jiran tetangga...

mak dan induk jah bersanding
time makan ... 

time bukak hadiah

sekian laaa... habis sudah kenduri besar untuk kali ni ... next time kita tungga turn adik aku yang nombor 3 tu ... jodoh lom mari lagi kata dia ... hiihihihi.. kita doakan dia dipermudahkan jodoh dan rezeki ... amin

last word sehingga time aku menulis ni masih lagi terasa penat nyeeeeeeee!!!

No comments: