Wednesday, March 13, 2013

LEPAS SATU .. SATU .. SAYA REDHO!!

yang baik datang nye dari ALLAH ... yang tak baik itu dari kita sendiri...

lepas mesin basuh rosak (yang belum-belum nye berganti) .. sekarang fridge pulak buat hal... hissshhhh...

balik jek dari rumah mak 1 week before ika nikah hari tu .. fridge dah tak menyejuk.. sib baik aku dah sampai ke rumah semula .. kalau aku still kat ampang dan kena time ika nikah yg aku berkampung di rumah ampang hampir seminggu ... hisshhh tak ke ber ulat-ulat semua .. hissshhh .. ngeri nye...

tapi fridge ni pun dah lama berkhidmat ... aku kidnap fridge kaler ijau ni dari rumah mak masa mula-mula aku pindah puchong around tahun 2005 ... time tu aku malas nak fikir beli belah barang letrik sangat ape yang mak/ abah bagi aku ambik jek ... kekonon nanti nak beli yang lain la .. tapi selagi sejuk dan boleh pakai aku guna jek walau pun peti ais ni jenis bersalji .. ahakkkk... 


Kaler ijau tu melambangkan bertapa
bangka nye fridge ini.. ahakk

lihat .. sudah 23 tahun YANG MENURUT PERINTAH

hampir tiga minggu jugak aku tak de fridge ..untung nasib kat office ade fidge so aku tumpangkan segala haiwan yang dah mati tu kat sana

minggu cuti chinese new year tu aku gi jugak cari... dan akhir nye...

tadaaaa
.
.
.

dapat la si comel dibawah yang mengikut budget dan capacity penggunaan kami laki bini ...

ni lah dia

the next day early morning lak tu .. baby baru tu pun sampai la kat umah ...

bersepah kiri kanan .. buat-buat tak nampak jek la kan sebab baru sangat2 install nye 

new baby in the house

untuk mesin basuh ... nampak nye lambat lagi la .

sebab aku dah suka menghantar baju aku ke dobi .. senang, cepat dan dah siap-siap berlipat (dasar pemalas.. bini sapa lah tu kan??)

atau aku turun bawah ke dobi room ... melaundry baju bajan sendiri 

happy sebab mesin ni 11kg ... sangat bersesuaian untuk baju kami seminggu ... hahahahaha

lagi pun leh cuci mata nengok pak arab cuci baju ... ahakkkk... < -- statement ni acah aje ye..

RM 4.50 utk sekali cuci


No comments: