Friday, March 8, 2013

BBQ DI BAGAN LALANG - Part 1

post ni dah lama giloz dalam draft ... lupa nak publish ... hahahahaha... redhokan ajek lah ye

niat ber BBQ ni dah lama dah kitorang asyik sebut-sebut tapi sentiasa tak sempat nak buat sebab tak de tempat nak buat dan kenkangan masa ... tapi memandangkan si wati dapat sewa rumah boss dia kat bagan lalang akhirnye pada 29.12.12 kitorang pun berpeluang untuk berBBQ bersama di percutian ala-ala budget di Bagan Lalang... 

malam jumaat wati dan anak buahnye si Ehsan datang rumah aku .. dan kul 12 jemput adik aisyah kat Terminal Bersepadu Selatan (TBS) ... sampai rumah dah dekat pukul 1.. mata dah tak bleh nak bukak... baju bajan lom kemas lagi ni... sib baik barang bahan yang nak dibuat BBQ aku dah prepare dan siap-siap ketepikan .. macam ayam dan daging hari khamis aku dah start marinate... 

akhirnye tah pukul berape tah aku tido

pagi kul 6:30 dah terjaga... solat dan siap-siap ... bersemangat pulak nak pergi tak cukup tido pun tak pe la.. hahahahaha

kul 8:30 pagi bertolak dari rumah puchong .. singgah minum kat restoran maufana .. sementara nak tunggu along dan family nye

sampai bagan lalang dalam kul 12 tghari ... tuan rumah dah menunggu ... lepas punggah barang .. masing-masing dah tau tugas masing-masing.. si kakak masak nasik .. aku ambik peluang panas-panaskan lauk pauk yg dibawak ... dan goreng telur untuk lunch kami ramai-ramai.... syiok pulak makan simple-simple tu ... berselera...

oleh kerana rumah ni tak de care taker .. maka rumah agak sedikit berabuk ... lepas makan masing-masing pun mengemas lah rumah tu .. siap mop lagi ... 

lepas mop kitorang pun lepak-lepak .. dan lepas hilang penat kitorang prepare pulak barang-barang untuk BBQ... oleh kerana buat ramai-ramai rasa macam rewang pulak ... biasa la .. sape lagi yg nak melawan aku melawak melainkan wati ... wati kalau aku buat lawak dia rajin meyambut ... tu yg kalau aku gi jejalan dia tak de rasa sunyi tak de sape nak sambung lawak antarabangsa aku .. ahakkkk

tak disangka pulak induk jah dan pak lias yang otw balik dari melaka nak singgah join BBQ kitorang ... wahhh meriah nye... dekwa pun ada sama ... bessstttt!!!

bahan nak buat coleslaw, nasi goreng dan mashed potato

membuat coleslaw.. 

kakak nak membuat nasi goreng
sebelum maghrib kaum-kaum lelaki sibuk menghidupkan api untuk BBQ... tak sabar nyeeee nak makan .. in between bergilir-gilir solat maghrib

tengah sibuk bakar BBQ , jiran sebelah rumah keluar pulak menjual otak-otak ... kitorang pun beli lah sebungkus .. 50 ketul harga RM25.. wahhh puas makan otak-otak hari tu ... dalam pada tu kitorang ade buat surprise birthday kek untuk birhtday yang jatuh pada bulan January... Kakak asfizah dan adik aisyah 

meriah kan ...

kitorang makan kat luar


teringat air sirap bandung yang sedap

sedap tau daging BBQ ni

ayam


celebrating january's birthday




lepas settle semua ... family pak lias pun berangkat pulang ... tinggal lah kitorang2 jek ... ape lagi mandi bersih-bersihkan diri dan bentang tilam untuk tido ... sudah nye dekat nak kul 2 jugak kitorang tido ... dah sesekali jumpa berborak bagai nak rak la kannnn

the next morning lepas solat subuh mata dah tak nak tido ... aku tengok along dah siap-siap nak gi jogging ... aku pun follow la dia .. walaupun aku xnak jogging .. saje jek nak jalan-jalan tepi pantai ... sambil hirup udara pagi

aku

kotor nye la air laut nye.. geli



bersambung .....

No comments: