Saturday, September 3, 2011

SYAWAL 1432H - DAY 3

raya ke 3 ... kejap jek rasenye .. lom puas aku bercuti dah raya ke 3 .... : ( .. tak sukeee

bangun awal sebab dah janji ngan induk awe nak tolong dia masak nasik goreng ngan buat cokodok ... semalam induk sakdi masak gulai daging salai yang super sedap lagi pedas dan menyelerakan .. aku suggest kalau makan ngan cokodok sedap ni ... malam tadik dah siap-siap aku beli kan tepung nak masuk cokodok ... makan ramai-ramai menu yang simple pun jadik sedap ...nyum nyumm teringat sampai saat ini 

harini candang nye nak beraya kat ulu lalang ... first ke rumah mak ngan dulu .. borak-borang 2-3 das .. then bergerak ke rumah seterus nye 


kat rumah mak ngah

then ke rumah kak long pisah ... depan rumah dia ade pokok pulasan ... ape lagi bersedang kejap bawah pokok pulasan baru masuk beraya...





pastu ke rumah angah azul .. dia ni anak mak ngah ... laki bini anak beranak rajin bekerja ... this year depan belakang dan kiri kanan rumah  dia dah macam farm ville .. ade tanam pokok cili .. anak dia yang baru grade jadik petani moden ... kelasssss..... tengok la kitorang berjakun tangkap gambar cam kat kameren lowland... hihihihihihi

cam farmville ... kameren lowland, Ulu Lalang NS
lepas dari rumah angah azul kitorang gi rumah sepupu aku kat PD .. ruamh Siti Lijah (formal jugak kan) .. agak-agak sume yang ade depan nye siti kena pagil nama penuh lah kot ... dia baru pindah rumah ... chomel nye rumah dia .. buat atas tanah sendiri ... belakang masjid lagi... chomel nyeeeee

dia masak meehoon jugak .. tapi lauk special dia ialah rendang ijau .. sedap nye makan ngan nasik impit... kali ni balik rumah aku sok nak buat la... aku dah ambik resipi dari dia.. :D




dalam rumah siti ... kunin

dalam kul 3 camgitu kitorang pun beredar lah .... nak kena jugak balik KL hari ni sebab esok dekna kerje... dari PD ikut highway PD terus ke Seremban ... ok tak jam alhamdulillah ... pastu aku tak nak ambik risiko terus suruh encik suami masuk higway LEKAS ... menag tepat pilihan aku ... jalan adelah sangat lancar dan tak banyak kereta... kitorang sampai ampang dalam kul 5 ...

baru jek angkut turun beg .. dapat phone call.. sepupu aku anak mak lang nak datang ... cepat-cepat isi kuih raya dalam balang dan buat air .. hidang ape yang ade jek ... dorang dari rumah induk ... sib baik dorang paham .... dorang balik dalam kul 6 ..lepas tu kitorang siap-siap nak gi dinner ... cam nak makan subway pulak lah tekak ni .. eeemmmm

No comments: