Thursday, September 1, 2011

CERCITE: MY RAYA'S PREPARATION 1

alhamdulillah ... kali ni best sikit ... raya mungkin jatuh hari selasa 30/08/2011... so hari senin 29/08/2011 aku dah apply cuti awal-awal.... so banyak hari la buleh nak buat preparation kali ni kalau diambik kira dari hari sabtu 27/08/11 ... nak di jadikkan cite aku tak buat ape2 preparation pun untuk diri sendiri.... tudung lom beli, rumah tak kemas, kueh raya tak buat ... sangat tak siap tau aku ni ...

so cadangnye nak masak hari senin tu ... hari sabtu aku ambik peluang kuar gi jejalan ngan sepupu aku sape lagi kalau tak si kakak... dia pun tak beli belah tudung lagi ... so aku ajak gi Shah Alam .. kat situ kan banyak kedai tudung .... kul 10 dah gi dah ... ingatkan bile dah akhir-akhir ramadhan ni manusia dah tak ramai dah ... tapi kussemangat selautan manusia ko... kenala meredah berbagai perangai umat islam nak beli tudung kat Arianni ngan Hajra... yang kelakar nye masa kat arianni everytime sale person tu announce diskaun atau best buy atau buy 1 get 1 free kat certain-certain area lam kedai tu ... muka yang sama jugak dok berebut-rebut kat situ ... hazab aku tengok... tak balik2 ke orang2 itu ... diskaun nye tak lah hebat sangat ... sanggup pulak berebut2 tu ... aku ngan kakak ambik ape2 yang match ngan baju ... bayar terus balik ... ooopppss.. terus kuar dari kedai tapi sempat singgah kedai Jakel jual kapet pulak... pompuan tetap pompuan ... kakak sempat rembat carpet bulu tebal tu ... terbaek ko kak .... aku dok sabar2 lagi .. ahakkkkk...

lepas dari Shah Alam, aku teman kakak gi ambik baju raya dia kat Kota Kemuning ... lagi teruk si kakak, baru raya baru nak ambik... hiiiiihihihi.. betul2 last minute ni... lepas tu teman kakak gi Amcorp Mall ... dia nak carik tudung lagi .. sebab tudung yang beli kat Aranni tu tak match pulak ngan baru dia ... hazabbb... sib baik aku tak pose .. leh lah meneguk air curik2 dalam kereta... legaaaaa

buka pose kat Amcorp Mall then baru balik rumah ... letih nye litakkkk..... nak tercabut urat2 kaki .. tak nak aku wat preparation last minute camgini lagi ... mak menyesal... hukk hukkkk

malam kat rumah kemas-kemas baju masuk lam beg pulak... hencik Meg kata siap2 terus baju untuk balik kampung sekali tau ... manelah tau 1st raya balik kampung terus... hadoiyai lagi kacau bilau kepala aku ... baju dari hari ahad membawa ke hari khamis ... kang ade pulak yang tinggal kang ni... buat check list satu -satu ... yang pastu butang baju melayu aku rembat masuk beg awal-awal sebab menda ni yang selalu aku lupe

akhir nye kul 3 baru tido .. siap basuh baju satu round lagi .. sidai dalam rumah pasang kipas ... pagi sok sure kering.. mak likeee

No comments: