Thursday, September 23, 2010

ALHAMDULLILLAH.. DAH JUMPA

Sebenarnye pastunye entry ni kuar bulan pose tu hari .. tapi takpe laaaa...

aku rase aku pernah cite pasal passport aku ilang kat blog ni tahun lepas ..... kat sini


tapi yang paling penting .. passport aku dah jumpa... alhamdulillahhh.... syukur sangat-sangat... rupe-rupenye ada dalam simpanan abah

ni sume sebab borang soalsiasat Jabatan Kastam tu la... macam-macam soklan ade dalam tu.. sampai soklan "mungkinkah passport itu akan dijumpai semula" pun ade tau.. cam nak pitam menjawab soklan-soklan dorang ni .. kena mengarang lak tu ... tapi jawab lah jugak

salah satu lagi soklan di tanya ialah tarikh terakhir passport anda digunakan ..seingat-ingat aku .. tarikh terakhir masa gi Thailand bertahun-tahun yang dulu.. jejaman anak dara ... mane lah aku ingat tarikh nye kan... tu sebab aku suruh abah selongkar passport dia untuk tahu tarikh nye...

tengah2 selangkor tu la...(abah ade banyak passport rupenye.. passport haji+passport dia sendiri) .. sekali tu .. "ni passport ko la ni"... waaaahhhh .. berbunga-bunga cinta hati aku... memang betui .. itu passport aku... senyum sampai ke telinga... Alhamdulillahhhh ... rupenye ade dalam simpanan abah.. tak yah lah penat2 nak tunggu sebulan dan turun naik balai polis dan jabatan kastam untuk renew passport...



yang pasti .. cian kat encik suami ... dah berbakul-bakul aku marah kat dia... siap tuduh dia tak simpan elok-elok passport aku lagi... sebab aku cam pasti yang passport tu aku dah ambik dari abah... hukk hukkk... sorry bebanyak bang... i love u sampai mati... hukk hukkk

tapi baik jek dia perli aku "bertahun-tahun awak marahkan saya pasal passport tu" .. hukk hukkk.. insap sampai mati aku tauuuu... sumpah tak buat lagi...

6 comments:

Kaleidoscope said...

kekek...terbayang2 muka abg megat bila dia ucap dialog tuh. kekekekeek....

Lama tak update kak? Hilang tension saya kejap baca blog akak...tq:)

Adrina Adi said...

hehehe... kesian abg megat. mesti terkulat2 muka dia bila kak far marah dia. hiks!

i love u kak farah!

ZM said...

haa tu lah, jangan cepat menuduh orang. kesannya passport kau abah yg pegang.

so apa tunggu lagi, lekas-lekaslah bikin passportnya...sapa lambat dia tinggallllllll.

Farah said...

dir...

tu la kan.. akak tuduh dia yg pegang passport akak... pastu memarah kat dia ilangkan passport akak .. padahal abg megat pegang pun tidak passport tu.. uuwwwwaaa...

mek berdose.. mek berdose .. mek insap 5 minit... ahakkk

Farah said...

ed...

bukan setakat terkulat2 ... tah dah macam rupe kura2 tiap kali akak marahkan pasal passport tu... uuwwaaa...

berdosa nye aku kat laki aku ... ampung banggg

Farah said...

along..

ak tunggu aspijah