Thursday, September 9, 2010

RAYA PREP

sehari sebelum raya ... aku dah balik rumah mak ampang... sebab aku dah janji nak tolong dia masak... kali ni dekna tak dapat uti sebab dia tak sampai sebulan kerje kat situ.. orang baru mesti la takut2 nak mintak cuti kan... so ika jek la yg leh join masak2 kali ni... kalau tak aku sorang la...

nak dijadik kan cite ... buleh pulak aku demam pagi tu... uuwaa... ni mesti gara-gara semangat wat kuih raya tido lambat 2-3 hari sebelum tu... hadoiyai.. lewat la aku sampai umah mak... sib baik dia tak tarik muka 14 dia... kalau tak mampus acik tau...

aku sampai dalam kul 10 itu pun aku ambik teksi direct dari rumah aku tau... kalau aku terajin naik LRT sure kul doblas baru sampai... kalau kul doblas sampai umah mak .. mau aku kena maki sebakul kot.. ahakkk... acik redhooo

masak cam biase la... rendang daging, paru berlada, hati masak kicap.. ngan sup tulang... pastu aku rebus nasi impit sekampit .. abah beli lemang ...baru lah suasana hari raya gitu...meh saksikan gambar.. kasik kecur air liur ... uuuhhuuuukkkk

lemang beli


paru masak berlada .. ika yg buat ... sedap ko tangan anak dara...


hati masak kicap ngan rendang ... ni air tangan aku .. aku rasa tak sedap sangat ... tapi mak kata sedap.. aku rasa sebab aku demam la jadik selera aku sumenye tak sedap


sup tulang air tangan mak.. sedap.. mak kita kalau masak ape2 pun sedap kan


ni lah hidangan buka puase keluarga hj mohamad untuk akhir ramadhan


dalam kul 3 dah abis masak .. lege .. time tu dekna pun balik... ape lagi .. dia suggest gi carrefour .. kitorang pun ape lagi ... kalau gi jejalan penat pun rase tak penat... acik on jek... terus mandi .. siap2 ala kadar.. maklum carrefour tu kat belakang rumah jek... terus gi... balik kul 6:30... masak nasik buat air laici... dan dan terus masuk maghrib... seharian yg penat tapi fun..

malam tu ingat kan nak tido rumah mak ampang.. tapi kali ni giliran kat kelana jaya.. so aku pun pack2 lauk pauk yang masak tadik.. terus balik puchong.. terus tulis blog sebab nak wish every body .. a happy hari raya .. bye nak tido

No comments: