Monday, July 9, 2012

LAMBAT

pagi tadi kesiangan

aku biasa bangun dalam kul 5:40 camgitu dan tunggu azan subuh dan kemudian sesambil tu iron baju, kemas rumah atau tido...

oleh kerana gaya hidup melampau aku di hujung minggu ... 3 hari berturut2 tido kul 3:30-4 pagi ... maka nye pagi tadik aku pilih untuk tido selepas subuh ... dan akhir nye aku terjaga semula pukul 8:45pagi .... hape???? 8:45 pagi ... iye .. 8:45 pagi ... kusemangat ... masuk kerje kul 9 ni ... nak cuti tak logik .. bad repo lak nanti  .... 

tanpa berpikir panjang terus ke bilik sebelah tengok baju ape ade ... sib baik ade baju yang aku guna sejam dua (dengan erti kata lain tak de bau ketiak) yang masih elok tergantung tak cacat nampak baru basuh tu ade ... rembat ... tudung semalam pun matching lak ngan baju tu ... cantik .. tak payah nak iron baju

terus mandi sikit lebih kurang ... pakai mekap .. sebijik macam katun lari sana sini dan kul 8:57 pm siap ... capai kunci kereta .. berlari ke lif .. lif lembab turun tangga ... mencungap ... indupkan enjin kereta 2saat aku terus cabut... 

memecut dan pinpinponpon sana sini dan akhirnye 15minit kemudian aku sampai opis... peeehhhh... sib baik jalan tak jem macam selalu ... aku sampai opis kul 9:15 pagi 

sapa-sapa yang ternampak viva putih macam lipas kudung memecut sambil membunyikkan hon pagi tadik kat LDP puchong .. maaf kan lah dia .. dia dah terlambat bangun .. angin meroyan dia dah sampai .... sekian 

gambar hiasan

No comments: