Tuesday, July 12, 2011

ORANG BER MEE UDANG MAKJAH, AKU PUN NAK JUGAK


hihihihihihi... dah beberapa tahun dah aku dengar cite pasal keglamouran Mee Udang Mak jah ni ... dan akhir nye aku berjaya jugak sampai kat Kuala Sepetang dan dengan kembang kempis idung telah merasa Mee Udang yang terkenal seantero malaya ... eeemmm ade aku kesahh??? kesah weeeyyyy ... ape tak nye udang dia koooo... besar besar ibu jari suami aku ... haaa.. besar la tu...



lepas dari hantar sepupu bertunang hari tu, kami anak beranak mertua aku pakat-pakat la nak gi Kuala Sepetang ... sampai kuala sepetang dalam kul 2:30 ptg ... perut dah kenyang makan kenduri tapi hati tetap nak cuba mee udang ... harus order semangkuk dan kongsi dengan Encik Suami ... sesuaiiii...

yang biasa RM7 ... tapi yang special RM 11... ape yang special??? quantity udang nye... besar lak tu

ni mee udang special RM 11.00 tunai

ni nasik goreng special RM 11.00 tunai

bukan setakat mee udang ajek yek yang mak jah ni jual.... nasik goreng, udang goreng tepung, sambal udang semuanya ade... pokok nye  UDANG... so sape-sape yang otw nak ke Penang ke Taiping ke .. moh lah singgah Mak Jah Mee Udang Kuala Sepetang ... memang terbaek... huk hukkkk.....

nota bulu kaki - tetiba menyesal tak makan banyak kat mak jah hari tu... hukk hukkkk... nak lagiiiii

4 comments:

Nurfaizah M Nor said...

anyah, mmg best kan mee udang mak jah ni. i pong ada entry pasal mee udang mak jah ni.... mmg makan sampai lebam ri tu!

Farah said...

tak makan banyak pun.. sebab kenyang makan kat kenduri bertunang sebelum nye.... beli semangkuk kongsi berdua ngan abg megat ... eeemmm...

tiba2 rindu mee udang

LindaF said...

linda dh lama teringin nak makan mee udang ni..penah rs sekali kat penang.Juru.. sedap.

Farah said...

linda... sedap jugak mee udang mak jah nie

tapi time tu akak kenyang sangat tak dpt menikmati sesangat mee udang tu .. hukk hukkk... rase nak gi lagi