Tuesday, October 18, 2011

CUTI-CUTI - KOTA KINABALU DAY 4 - MANUKAN ISLAND

kul 1 lebih sikit bot dari syarikat yang sama akan ambik kita untuk gi ke next Island as per requested earlier ... so kitorang pilih untuk ke Pulau Manukan ....

Pulau ni lagi sama cantik dengan pulau Mamutik ... cuaca pun dah kembali cerah ... sunburn pun akan berlaku ahakk .. tapi aku dah siap-siap beli sun block SPF50 lagi hahahahaha... biar aku curah banyak-banyak biar tak itam ... aku campur ngan kakak punye SPF 30 .. suma jadik SPF 80 hahahaha ni teori aku sendiri jek yek ... jangan di buat-buat ... 










dalam air nampak ikan 



sampai pulau ni perut terasa sangat la lapar... so kitorang pun kuarkan la bekalan .. oh ye kitorang beli nasik lemak bungkus kecik2 tu sebelum bertolak tadik ... kat pulau ni pun ade jual makanan tapi a bit pricy sikit ... a lil bit jek .. tak lah mahal sangat ..  for example roti letak cheese 2 keping yang dipotong dua so menjadik 2 set harga RM4.00 .. camgitu la...

waktu ni si Afi, Arab ngan Azham (kekawan pengantin) nak join kitorang .. dorang dah on the way .. most welcome... dorang pun nak gak naik banana boat... tunggu dorang sampai then baru ke jeti untuk naik banana boat ... sila buat booking awal-awal yek masa beli ticket ... kalau tak nanti tak leh nak tawar menawar... 

lepakz for makan

3 budak putih
memula nak naik banana boat tu cuak korang .. bile tengok air hijau .. hijau tu menggambarkan ke dalaman kan ... cuakk ... sumenye aku takut .. tingi takut air takut.. korang toksah jadik macam aku .. rugi .. suba overcome fear tu yek ... baru enjoys

sebelum aku naik tu aku dah pesan siap-siap ngan driver bot tu .. jangan bawak laju-laju .. jangan campak aku dalam air cam bebudak terdahulu, watie ngan kakak ... jangan dengar cakap dorang yang dah buat tadik tu (kakak, wati ngan adik aisyah ) .. sib baik driver bot tu dengar cakap aku ... hahahahaha

gambar di bawah bukti aku dah berjaya overcome fear aku tau ... berani naik menda ni ... kagummmm ... dasar penakut si farah ni ... ahakkk


bukti aku naik banana boat


lebih kurang 30minit, driver bot tu hantar kitorang kat pantai ... ada masa la aku, along, adik aisyah ngan wati gi snokelling kat pantai ... sekali datang sorang life guard nama Max ajak snokelling ke tengah sikit .. aku kurang berani .. tapi adik aisyah ngan wati gi ikut si Max ngan sorang kawan yang lain .. aku main bawah jembatan tu pun dah cukup best dah



sebelum balik ... jom bergambar...
bot terakhir dari pulau (every pulau) ialah pukul 5... eemmm... terpaksa lah balik .. dah nak malam kan.. tapi hati tidak puas .. insyallah ade rezeki kita datang lagi ... 


sampai hotel .. sume tertido kepenatan ... kul 7 kitorang kuar makan ....

No comments: