Wednesday, May 18, 2011

TERKENANG ....

hari ni halfday... nak gi Convo Ika... ye adik aku dah grade... habis dah adik beradik kitorang sume yang belajar.. sume dah kerje .. alhamdulillah...


mak ngan abah tak dapat nak gi sebab memasing tak sihat... cian dorang... dan cian ngan ika... patut nye parent yang masuk dewan Convo .. tapi bile dia, kakak-kakak punlak yang ganti mak abah masuk dewan... jadik lah yek ika... janji datang

eeeemmm.. terkenang aku grade tahun 2007 ... ye tuan tuan dan puan puan... aku grade dah tua... tapi ade aku kesah... wakakakakaka.... janji ado ...

  • terkenang susah payah study sambil kerje - balik kerje terus bergegas ke Shah Alam ... kelas start 6:30 ptg Kekadang lewat sebab en. suami habis kerje lambat ... kekadang kena ponteng sebab kenkangan kerje

  • terkenang kepayahan memanjat tangga di buss school untuk ke kelas di waktu petang -kalau parking kat belakang naik tangga untuk ke tingkat tiga tapi naik tangga sampai lima kali sebab school tu letak kat lereng bukit ... so .. aku pun tak paham cam ne nak explain.. tonggek-tonggek montot manjat tangga... tapi tak jugak kurus.. apakah???

  • terkenang kebenggangan mencarik parking kalau dah lebih dari 6:30ptg - ramai student PLK dah berkereta maklum dah bekerja... so kalau datang lambat sure susah dapat parking.. kekadang kena double parking then tinggal kan phone nomber kat windscreen... kekadang tengah wat presentation ade orang call suruh alih kereta... emosi terganggu tau

  • terkenang ketensionan tiap kali nak exam - bukan setakat exam, tests atau quizes pun buleh membawa ke arah tension melampau ... mane nak kerje mane nak study

  • terkenang kebosanan membuat assigment - tiap-tiap minggu ade assigment ... dan tiap-tiap minggu ade presentation ... sangat menyakitkan otak

  • terkenang kenakalan kekawan seperjuangan mengacau lecturer - student-student PLK ni ramai yang tua-tua... dan kekadang student lagi tua dari lecturer ... selalu lah terjadi lecturer kena sakat dengan student... tapi ade sorang student senior yang nak bersara lagi 6 tahun tapi gigih belajar ... satu kelas ngan aku dan kekadang jadik satu group discussion ngan aku ... teringat kat Kak Zam ... dah bercucu agak nye dia sekarang ... hihihihihi

  • terkenang tiap kali exam Hani (my best buddy) akan letak rumah aku untuk study same-same sampai lewat malam... indah

  • terkenang kepahitan terpaksa berikat perut setiap kali masuk new sem - mane nak bayar yuran, nak beli buku, binding, paper, printing...bayar hitu hini ... pastu kena siap-siap ketepikan duit tol ngan minyak ... tak leh nak bermewah-mewah sebab banyak menda-menda last minute yang perlukan WANG

  • terkenang ... terkenang .. terkenang ... banyak sangat kenangan ... kalau aku ingat aku tambah lagi


  • yang pasti banyak yang kenangan terindah dan terpahit untuk di kenang... ni gambar time grade bersama hani dan reene... eeemmm.. senyum sesorang aku teringat kan kisah kami...

    any way.... CONGRATULATION IKA

    4 comments:

    Adrina Adi said...

    oh Kak Far. mesti sebak kan bila ingatkan balik susah payah Kak Far mengejar sekeping ijazah. Ed baca entry ni pun berair mato.. uwaaa...

    Farah said...

    gitu lah ed... bersusah-susah dahulu .. tapi sampai sekarang belum pulak bersenang-senang ... belum rezeki lagi kot

    Lady Hannah said...

    rilek anyah...jgn emo!!!aku pulak terkenangkan waktu memanjat "bukit tongek" dr HotCat nak ke Menara sbb nak belajor mandarin...huhuhu

    Farah said...

    bile kite pakai duit sendiri baru terasa sangat menghargai degree yang kite dapat tu... hukk hukkk