Thursday, May 19, 2011

DI KONVOKESYEN ZALIKHA

semalam 18.05.2011 .. menjejakkan kaki semula ke UiTM Shah Alam setelah sekian lama tak jejakan kaki kat dalam tu ... sebab? gi memeriahkan suasana Istiadat Konvokesyen UiTM ke-74 bagi Kampus induk Shah Alam yang diadakan pertama kalinya di Dewan Agong Tuanku Canselor (DATC) .. hambik penuh details korang .... dewan baru ni ... aku dulu kat dewan seri budiman ngan dewan annex ... kali ni mak abah tak dapat nak datang sebab tak sihat ... makanye kakak2 yang ramai ni jek la yang akan masuk dalam dewan tu tengok ika dapat ijazah....


aku gi ngan dekna... sib baik ade dekna... kalau tak mau aku tertido nak menunggu istiadat tu tamat... ngantuk gile ko... dah lah sidang petang ...bile ngan dekna tau tau jek lah kan.. ade jek yang nak di lawak kan... hihihihihihihi

semalam aku gi kerje macam biase... tapi kul 11:30 ika ngan dekna datang jemput aku... hantar ika makan kat KFC dekat opis aku ni .. pastu pecut gi Shah Alam... kami sampai Shah Alam ngam ngam 12:30 .. pastu aku ngan dekna round-round carik parking... time tu sidang pagi baru habis... hazab jem ... 2 kali round baru dapat parking ... betul-betul depan pintu masuk stadium .. nak kena merentas padang untuk ke dewan agung tuanku canselor ..

tengok langit dah gelap semacam ... dekna kena patah balik ke kereta sebab kasut dia putus pulak... sedang elok jek kitorang merentas padang... berderau ujan turun ... nak patah balik dah jauh .. nak teruskan perjalanan pun sama jauh nye... kat tengah padang mane lah ade tempat berteduh .. pulun lari teruskan perjalanan ... yg membuat kuyup tu sebab lambat memanjat tangga... sampai atas terus naik dewan .. L3 sebab L2 dah penuh .. gi toilet ingat nak kering kan diri... sorry yek tandas dorang tak de dryer ... tandas dah sangat ok tapi takde dryer pulak... lap-lap sikit lebih kurang terus masuk dewan... penuh gile dewan time tu... padahal baru kul 1:28 ptg .. majlis start kul 2:30.. eeemmmm...


jalan 3/4 dewan baru dapat tempat duduk... sib baik ade makcik dan pakcik yang berhati mulia bagi kitorang seat ... hihihihihihihi.. TQ makcik pakcik... ika ambik scrol dalam kul 4lebih .. ade 3 school untuk sidang ke 8 ni - Computer Science, Sport & Rec dan MassCommunication ...ngantuk2 menunggu...


kul 5:30 istiadat pun habis.... gi toilet dulu then baru turun ... en. somi ngan en. FB dah tunggu kat bawah... moh le kite layan gambau... mek dah tak de idea nak cite ... :)



Dewan baru ... Dewan Agong Tuanku Canselor (DATC)


ika dah macam penjual bunga... senyum sampai nampak gusi ... contolll .. controllllllllllllllll

ika, linda dan aku... Congratulation you all... XOXO


ika dan en. FB ...





dekna dah bertukar menjadik fatimah juling.. waakakakakaka .. fatimah juling tu kan suka pakai spek... larikkk sebelum dekna sepak montot aku
gini la suasana kat luar dewan ... ramai betul manusia nye... aku ngan dekna sibuk dok menengok teddy bear- teddy bear yang dorang dapat ... memacam rupe... barney la, mickey mouse la.. minnie mouse la.. katak kero kero kero pi tu pun ade.. yg jonggang, yg bulat yang lonjong... yg kaler hijau tak hinggat pun ade... wakakakakakaka.. sakit urus aku mengelakkan adiah orang
ni tiang bendera depan stadium... time nak ambik kereta sempat lagi encik somi menembak... sib baik tak tembak gambar awekzzz...

3 comments:

Lady Hannah said...

hahaha!!!aku dtg...berani ko kata aku Fatimah Juling???mmg agak berpinar2 gak la mata aku sbb hari panas kan..dh lah lunch ala2 jer tgh hari tu...mana x Fatimah Julingnye aku...nasib kipas besar aku ada sbg penyelamat!!!

Farah said...

alamakkk.... patimah dah datang .... larikkkkkkk

mulai hari ni nama baru ko - patimah juling itik... wakakakakaka

meluvamiramira said...

dekna, ok pe jd fatimah juling wlapun tak juling....heeheee glamor dol....