Wednesday, December 23, 2009

ENTRY TERTUNGGAK - ME IN KEMAMAN 2

11.12.2009 - bangun awal pagi tu sebab nak antar encik suami ke tempat kursus ... aku wat camtu sebab aku nak pakai kereta ... ala encik suami bukan kena guna kereta pun dari kereta tersadai kat tempat parking baik aku guna ronda-ronda pekan chukai yang besar pekan kat kampung aku tu .. ahakkk... ade kereta panjang la langkah acik kan.. kang silap-silap sampai kuala terrengganu lak kang... ahakkk... berani ke??? knowing me kan penakut....

lepas antar encik suami (kena daftar kul 8 pagi) aku pun jejalan la tepi pantai .. pantai ape aku tak tahu ... tapi sangat la rasa bercand sambil bawak kamera... tapi lepas aku tengok dua tiga orang dah pandang-pandang aku lain macam ... aku chabut naik kereta niat hati nak jalan-jalan carik breakfast... semalam aku ade nampak kedai kopi kemaman.. tapi eemm lom bukak pulak....last-last aku jumpa gerai tepi jalan nearby pasar... aku sempat jejalan pasar dia .. tapi tak beli ape pun... pastu aku tapau nasik lemak ngan teh tarik ... bawak balik hotel... leh tenet sambil makan layan tv... heavennnn

sepanjang tengahari membawa kepetang kerje aku adelah membuat taik mata dan main facebook .. facebook ape lagi kan menanam dan memasak ... hobi baru .. wakakaka.. pecah rahsia aku kan... sambil-sambil tu layan Star Movie ... jangan pandang hotel ku sebelah mati .. dah lah WiFi free pastu ade asteruk lagi tau .. tapi beberape channel terpilih ajek la... Ria ade tau ...jangan tak tahu...

petang tu aku tunggu encik suami call untuk jemput dia... tapi adelah haremmm .. mesti dia bz berkursus kan... so aku agak-agak la dia nak abis kursus tu aku bertolak dari hotel...

petang di tempat itu adalah sangat ramai orang... nak parking pun susah ... ngan orang yang datang jemput peserta-peserta kursus tu lagi .. ngan orang yg datang lepak kat pantai lagi... emmm.. happening ko pantai tu.... yang penting ade jual kopok lekor ... bila encik suami sampai dia ajak jejalan bercanda makan kopok tepi pantai .... acik ikut kan ajek la .. kang derhaka kat suami pulak.. ahakk... sebenar nye hati acik berbunga-bunga gumbira.... ahakkkkk








pantai kat sini sangat tidak sesuai untuk mandi ... siap ade papan tanda "DILARANG MANDI" lagi ... sebab ombak nye teramat kuat.. bergulung-gulung pulak tu ..Laut China Selatan ...



lepas habis posing sampai lenguh kaki ... kita orang pun gi la jejalan kat kampung area-area tu... happening jugak la... sebab banyak gerai-gerai jual barang-barang dari laut ni... kopok, sutun kering, udang kering, bebagai lagi la... amat lah rambang mata acik .. tapi encik suami ku adalah tidak spotting ... asyik aja cepat balik jek... sampai tak leh nak shopping dengan aman.... dah lah sekali sekala g tempat orang ... dia asyik kata rimas .. mencik tau...





last sekali kita orang gi carik gerai Aziz Satar ... sebab ade orang kirim satar.. mencaik gerai Aziz Satar ... takut-takut jumpa kedai sudin tak pun gerai si ramlee.. hihihiihihihi....



satar di sini adalah sangat sedap... kitaorang beli dekat dekat nak RM100... hihihi.. orang yg kirim tu nak RM30 .. lebih nye aku nak agih-agih la . mintak2 elok la sampai esok ... aminnn

malam tu kita orang tak kuar makan .. makan satar sampai kembung... pagi esok dah nak bertolak awal ke kuantan ... siap-siap iron baju lawa... maklum ade orang kawin kan...

2 comments:

Kaleidoscope said...

yaa ampunnnnnn buk....entry tahun lepas..kekekek...We want more!!3x..:P

Farah said...

sadap u ...

ko layan jek la dir... ni ade 2-3 entry lagi ni .. harap korang tak muntah darahhh...wakakakaka