Wednesday, December 2, 2009

CERITA RAYA HAJI PULAK

rata-rata melawat blog org sume dah upload cite raya aji .. meh aku nak cite kisah raya aji aku pulak... hihihihi...

tapi tak berape nak syok sangat la .. rasa cam hari biase-biase ajek... aku memang tak fikir sangat nak cuti raya haji ni maklum aku baru jek bercuti berlama-lamaan sebelum dekda kahwin hari tu... tapi kan tiba-tiba masa aku hantar ika balik ampang, emak tersayang aku telah mengubah jadual waktu dia nak balik kampung... dia tak jadik nak balik khamis petang tapi nak balik lepas sembahyang raya .. dan dengan secara tiba-tiba pulakkk mak suruh kita orang masak-memasak .. ya ampung aku dah la tak apply cuti ... petang selasa lepas antar ika balik ampang aku buzz sume adik badik aku beritau hal ni .. dekna dah hot dah sebab dia baru jek tolak cuti hari khamis dan tak leh nak tarik balik.. along pulak dia cam dah half hearted sebab dia kena antar dok jaga boss kat bangsar ... eemmmm.. tak pe la kalu tak leh aku ngan ika pun dah ok da.. tapi the more the marrier kan ...

sudah nye along berjaya mengOFF kan diri sendiri pada hari khamis tu dan aku lak awal-awal dah SMS boss yang tengah bercuti kat paris kata nak balik awal sebab esok raya aji .. boss i ok tau ... sangat-sangat bertimbang rasa .. ahakkk

maka hari khamis tu aku, along dan ika la bertungkus-lumus kat dapur.. itu tu masak dah petang sebab aku half day dan along pun curik-curik OFF kan diri sendiri halfday (macam opis tu bapak dia punye) .. ika lak pagi khamis yang berbahagia tu pulak ade appointment ngan doktor kat sepital ampang .. hadoiyaii ..tak pe bukan nak masak banyak pun

menu yang kami rancang nak prepare ialah... Nasik beriani, ayam masak merah, acar darat/ jelantah dan rendang ayam kampung ... dan memasing ambik tugas memasing ... ika ngan ayam masak merah, along nasik beriani dan jelantahnye dan aku rendang ayam kampung...

selepas maghrib sume dah settle dan lepas tu kita orang lepak-lepak bergossip .. kali ni gossip mistik sikit .. dan adelah sangat seram yek cite-cite adik badik aku kali ni .. hukk hukkk.. tak nak ingat nanti termimpi-mimpi malam kang

dan malam itu adalah sangat penat hingga nak tercabut urat pinggang dan kepala lutut yek kekawan ... dan sume masuk tido awal... (penat kahwin dekda pun lom ilang lai ni)

dan esok nye (hari Raya Haji) .. adelah seperti hari-hari biase... encik somi bangun kejutkan aku pastu dia gi sembahyang raya .. dan pastu makan-makan ... pastu mak & abah balik kampung ... dan pastu kita orang balik KJ rumah mertua aku ... dan kami duduk sampai petang ... dan aktiviti petang adalah TIDO... sangat meriah hari raya haji aku tahun ini... gambar pun tak dapat nak ambik .... wakaakakakak

No comments: