Thursday, December 24, 2009

ENTRY TERTUNGGAK - KUANTAN PULAK

awal-awal pagi encik suami ku yang terchinta dah kejut... ajak bergerak awal dari kemaman... ade lah tidak sesuai ... hadoiyai.. dari kemaman ke kuantan journey cume 1 jam jek.. yang dia nak gi awal-awal ke kuantan tu wat ape... hadoiyaiii... aku ngan sengal nye melambat-lambat kan keadaan ... tau kat laki aku mampus aku.. wakakakaka...

kami ke kuantan sebab nak attend wedding Adwan (sepupu Encik Suami ku) .. sudah nye kami gerak dari Kemaman dalam kul 9:30 pagi... it pun dia dah tarik muka 14 .. mencik tau... sampai kuantan kul 10:20 pagi .. mak ngan pak mertua aku pun lom sampai lagi.. saje jek nak wat aku hangin ... kul 11 baru makpak mertua aku sampai ngan family adik ipar aku... sib baik kejap jek aku tunggu .. ahakkk .. lepas makan dapat tugas.. hihihihi.. tugas cam biase la... jaga door gift untuk guest ... keje kacang jek ni .. sambil lelap mata pun buleh buat... wakakakaka... tapi lelap mata camno pulak nak kasik gift kat orang kan.. bodo ... wakakakaka .. ade tugas lain... kalau org sebelah datang kena kasik vip gift pulak... tak pe la... saya redhooo... wakakaka


SELAMAT PENGANTIN BARU - ADWAN

lepas majlis selesai ... sesi borak-borak aka mengumpat sambil tengok perantin bukak adiah... pastu gi check in kat hotel Grand Continental Kuantan... tapi yang acik tak suka ... WIFI KENA BAYAR ... satu jam seploh hinggit... seharian RM35...tiba-tiba acik menjadik rindu kat hotel cap ayam kat Kemaman tu.. wakakakaka

malam tu kita orang ronda kecil-kecilan kat bandar kuantan .. kenape kecil-kecilan .. sebab sume nye mengunakan kaki jek.. hotel tengah town ... sume nye walking distant jek... makan pun seberang jalan jek ... restoran sara (Masakan Thai tapi sume seafood)... masakannye sangat lazat... eemm teringat-ingat pulak... balik hotel sempat aku main tenet seround... harvest dan memasak ... sape ade FB tau lah ape mende nye tu.. waakakakaka

pagi esok nye ... pagi awal subuh agan dah MIL aku tipon ajak gi breakfast ... subuh okay .. sangat gelap lagi tau... aku dengan malas-malas bangun mandi ... pastu MIL aku ajak check-out terus dan lepak-lepak rumah Acu (rumah pengantin) .. eemmm.. ikut kan aje la.. bukan selalu dapat kumpul family camgini kan...

lepas breakfast kat belakang hotel tu kita orang gi rumah Acu... kat sane pun dah ramai dah .. sebab kebanyak kan tido kat rumah Acu .. cam Family anjang danfamily makde zan... ramai tido bergempangan .. syok ooo.. sume bangun lewat sebab rupe-rupenye malam tadik dorang gi tengok wayang cite Santau ... chisss... nyesal tak join... hihihihi... ramai tu 19 orang kate nye... patut la liat nak bangun pagi sume nye...

suka aku tengok budak dua orang ni main ..memula main ok jek 'aku tolak ko dulu'.. pastu yg kat dalam tu taknak turun-turun pulak.. yg tukang tolak pun naik hangin la... terus nangis... - gelagat anak buah aku ngan 2nd cousin dia

Tuan rumah-Acu .. ajak lunch dulu sebelum sume orang balik... makanan adelah di beli .. kata MIL aku "tak kuase nak masak .. sume dah malas dah tu" .. menu nye Pizza dan nasik lauk-pauk kampung... bila dah makan ramai-ramai ni ... batu ngan kayu pun dorang telan...



petang tu lam pukul 2:30 kita orang gerak dari kuantan .. convoy 3 kereta .. abg rizal, Adik ipar aku ngan kita aku la .. sempat singgah tanjung lumpur beli kopok.. sampai gombak dah kul 5:30 ptg .. janji ngan orang kirim sata tu kat Ulu Klang .. burak2 10 minit .. gi ampang pulak... antar kopok kat ibunda tercinta... lepas maghrib baru bertolak ke Puchong pulak... rindu nye kat rumah aku.... hukk hukkk...

No comments: