Saturday, September 12, 2009

JALAN-JALAN DI JALAN TAR

first time ever aku gi berjalan-jalan ngan biras (bukan beras yek) aku si Yan... dia yang ajak teman gi jalan jalan dia jalan TAR ni... kita orang pilih hari jumaat... sebab rasa nye hari jumaat tak ramai orang dan semesti nye awal pagi lagi dah terpacak kat situ....
*
*
berjaya korang........... kul 10 dah terpacak depan HSBC tepi LRT station tu... dia sampai duluk.. aku lak dengan lewat-lewat... mandi pun cam malas.. biasalah kan aku... sudah nye ... dah kul 9 baru terhegeh-hegeh terkocoh kacah menyiapkan sume benda.... suami-suami kami adalah tidak mahu meneman kan kami berasak-asak di kawasan itu... adik ipar aku siap cakap kat bini dia"alhamdulillah .. awak leh gi ngan kak farah" nampak sangat lelaki tak suka gi jalan TAR ni kan... tapi aku tengok laki-laki orang lain ok jekkk....
*
*
awal-awal orang pun tak ramai lagi.. tak lah menjadik masalah bersesak-sesak dan bau ketiak... dan dapat lah memilih dengan senang ati nye... ape yang kita orang beli??? Yan nak carik tudung untuk ibu mertua ku (kami) .. beli sikit-sikit cover bantal empat segi hiasan tu (org panggil ape yek??) dan yang penting beli belah sikit untuk si kenit zarif.... dia pun yang paling dapat banyak barang .. kasut adidas ciplak, puma ciplak, baju, songkok.. segala nye laaa... aku beli brooch kecik yang harge nye beberape keing duit singgit ... itu jek?? a'ahhh itu jek... sebab nye aku dah prepare barang-barang aku sebelum pose lagi.... make nye tak de ape dah nak dibeli untuk diri ku ini...
*
*
rasa nye rata jugak lah kami berjalan kat jalan TAR ni... sampai kita orang buleh pulak pergi melawat kedai pemborong tudung ala-ala ariani ni... memang murah kalau nak beli berkodi-kodi... sape pulak nak pakai kalau beli berkodi-kodi kan...
*
*
hari ni cuaca agak terik sikit.. tu yang nampak air orang jual tepi jalan leh teruja tu... tengok orang tu berniaga air asam boi limau... wowwww tergugat iman... dah cam budak kecik dah kita orang berdua.... dah dekat-dekat kul satu lebih kaki dah penat ... kena pulak hari tu panas agak terik sikit... aku ngan yan decide balik jek lah.. sebab kita orang ade misi seterusnye .... naik LRT putra dan adik ipar aku (suami yan) akan jemput kami kat taman bahagia...
*
*
misi seterusnye ... serbu rumah kawan yan... nak ambik kasut croc yang di order oleh kawan-kawan yan dan along... dengan aku-aku sekali terBELI .. ter yek BELI kasut croc itu... uuuwwaaaa... rumah kawan yan tu agak haevan korang.. dia jual baju bebudak yang branded dan kasut-kasut croc reject (katanye reject lah.. authentic nye aku pun tak tahu nak menilainye)... sape yang ade anak kecik pasti teruja... aku yang tak de anak kecik ni pun leh terbeli jugak untuk anak-anak buah-buahan ku.... oh yek... sape yang berminat nak niaga baju-bajan bebudak leh contact aku .. nanti aku introduce kan kat minah tu....
*
*
sampai rumah mertua aku semula kul 6:30 petang... dah dekat-dekat nak buka... mak mertua aku dah siap-siap masak dan dah prepare sume nye atas meja.. menu laksa penang lagi... menantu-menantu mithali ni bukan menolong... leh kuar shopping lagi.. amat lah jangan contohi kami yek...sib baik ibu mertua ku sangat-sangat-sangattttttttttttttttt spoting... i love u mak...
*
*
ok lah .. nanti sambung cerita lagi... (kali ni tak de gambar .. segan nak ambik2 .. nanti biras aku tau lak aku suka tulis blog.. ahakkkkk)

1 comment:

Adrina Adi said...

apsal suma ciplak ni.. hihihi..

isk, salute la kak far sanggup pi jalan TAR bulan2 posa ni. kalau ed, tobat dah tak pergi.