Monday, April 27, 2009

MANIC SATURDAY

note: aku memang suka wat entry dah basi... i'm sori ... hihihihihihi


sabtu yang berbahagia lepas... (25.04.2009) .. kami adik beradik buat projek one-day-all-out ... hiihiihi... nama projek cam gempak kan... memang gempak pun.. gempak kepenatan... rasa cam nak pengsan tau .... cadangan nye... nak gi bukit bintang & PWTC ... ambikk kooo


sabtu tu lepas subuh aku tak tido semula cam selalu... semangat ni .. meng'iron' baju aku ngan encik suami.... pastu mandi-manda... make-up2 ala kadar sambil layan berita kat tibitiga.... pastu layan cite katun kegemaran "Oggy and the Cockroaches" .. lepas sume siap aku ngan encik suami kuar rumah.. dalam kul 8:35 camgitu.... pastu gi breakfast ... kami cadang nak naik LRT star jek untuk ke KL.... so we decided to park our kereta kontot kat Bandar Tasik Selatan jek.. biasa nye kalau nak naik LRT Star kita org akan parking kat bukit jalil ... tapiiiii .. kat bukit jalil petang nanti dengan AF nye ... ngan bola FA cup nye (selangor vs kelantan)... sure sesak gilozzz....



aku dengan tujuan aku lah kan.. nak ke park royal... layan warehouse sale dengan along dan dekna .... dan encik suami akan pergi Pesta Buku kat PWTC.... so kami berpisah kat station Hang Tuah sebab aku nak kena ambik monorail pulak ke Bukit Bintang.... encik suami akan terus ke PWTC lah ........ hadoiii hazab ko.. tapi lagi hazab kalau bawak kereta kot.. ngan jalan jam nye .. ngan parking lagi... aku rela naik public transport... hihihihi... knowing me kannn.. kannn... hihihihihihi



sampai BB, along ngan dekna lom sampai lagi ... so aku jalan2 lah dalam ISetan duluk... mencik tau kat sini... guard tu ikot2 aku macam aku nak rompak bebarang dalam ISetan tu ... mencik tau.. nanti aku cerita pasal ni dalam next entry ....




15 minit pastu along ngan dekna sampai... terus ke Park Royal.... hadoiii koo.... punya lah panjang orang beratur.... tu baru second floor tu... sale tu kat 3rd floor tau.... sabar... sabarrrrrrr.... dalam 1/2 jam beratur dia 2nd floor baru dapat naik 3rd floor.... mak kau.... panjang betul barisan nyeeeeee... di 3rd floor lagi laaaa pannnnnjjjjjaaaaaaaaaannngggg.... pastu ada 3 barisan manusia yang berbaris 2 org dalam satu row... "kul berape lah dapat masuk ni" ... aku dah kira-kira hitung-hitung... aku rasa lagi 30minit lagi lah kot.... (kita org sampai kul 10:55 ... dapat naik tingkat 3 kul 11:25...)



betul tekaan aku.. kul 12:10 lebih sikit baru kami dapat masuk dalam hall tempat membeli belah tu... hampir satu jam lebih berdiri ... acik dah tuo koo... rasa nak patah dah kaki ni... mood nak memborong pun dah terpadam (elok jugak kann..hihihhihi) ... so aku sempat sauk perfurm for myself dan deodorant untuk encik suami... murah jugak lah... aku ni mane lah mampu beli barang mahal-mahal kann.... gaji pun ala-ala ciput-cedut gitu... kuikuikuiiii.....


habis cuci-cuci mata ngan adik beradik aku .. kita org gi makan kat berjaya time square ... sebelum meneruskan hajat untuk ke Pesta buku..... makan-makan isi pewut duluk... baru tempreture tak naik.. wakakaka... harussssssssssss




dalam kul 2 lebih sikit kita orang bertolak dari area BB ke PWTC.... ya ampunggg.... hazab ko .. dah lah panas terik sampai kecik mata aku ngan jalan yang sesak senak... hadoiyai... kita org sampai PWTC dalam sejam lepas tu gitu .. kul 3 lebih sikit... parking kat The Mall ... maklum kalau PWTC kirim salam jek lah kannn... harus penuh gitu....
dalam PWTC orang punya lah ramai... sesak sampai sesak napas.... so aku jumpa ngan encik suami yang dari pagi di situ dan along pun janji ngan Abg nik dan anak2 jumpa kat situ jugak....




jalan dengan sabar nye di tingkat satu .... oleh kerana keadaan manusia yang ramai berhimpit-himpit... aku, along dan dekna pasang strategi.... kita gi booth yang tertentu aje... so naik tingkat atas terus attack booth utusan, karangkraf dan eemmmm ape yek .. ade lah 2-3 booths yang kita orang tengok.... sauk 2-3 buah majalah lama (2-3 bulan sudah)... sauk buku cite sikit ... dan terus jek kuar.... tak larat aku nak bersesak sesak dalam tu.... dekna pulak nak beli kamus ... kamus kat dewan bahasa... memang murah korang... kamus yang tebal besar gedabak tu 50% diskaun ... harga biasa dalam RM90++ jadik RM45 jek...




kuar dari dewan tu carik air... hausss ... hauusss .. macam beada di padang pasir..... punya lah mahal .. mineral water 3 hinggit satu.... eeemmmm...... cekek darah tol.... pastu kita orang decided balik jek lah .. tak larat dah nak bersesak-sesak hazab nak mati ni.... so jumpa sang suami masing-masing dan balik....




sebelum balik ... sempat tengok penulis novel Ayat-ayat cinta .. Habiburrahman El Shirazy... dia kata nanti buku cite Ketika Cinta Bertasbih pun akan jadik movie... eemmm ..ape-ape lah kannn...



balik naik LRT again... aku dengan kejam nye naik ketapi berasak-asak sebab aku nak duduk... penat korang... orang ramai lak tu..... tiba-tiba darah 'demon' bertanduk menguasai diri... aku wat tak tahu jek ngan orang-orang yang berdiri dikeliling aku .. aku penat... jauh tu .. takkan nak berdiri all the way dari PWTC ke Bandar Tasik Selatan.... tidaaaaaaaaaaaaaakkkkk .... hari ni seharian aku dah berdiri ... hadoiiiii nak patah kaki mak tauuu.... adekah faktor usia menyebabkan aku penat tahap dewa ni???? eeemmmm... mari lah sama2 kita fikirkan.... hihihihihihi

2 comments:

Anonymous said...

kekekek...saya terbayang as if 3 evil sisters lah ni...larikk..Sib baik kaklong tak kenal sapa aku kak - Mr. Anon

Farah said...

wakakaakaka....

sib baik ika tengah bergelut ngan final exam .. kalu tak 4 evil sisters lah kan.. wakakakakaka


evil.. evil.... devil.... demon.. same yek... syaiton...