Friday, February 27, 2009

PAGI YANG GELAP

Pagi yang gelap kini sudah cerah..lalalalala... lagu kumpulan hujan...

memang pagi ni hujan pun.. membuatkan aku liat nak bangun dari katil ... malas nye nak gi kerje... rasa cam best jek melayan hari yang mendung dan sejuk ni kan... tak pee.. aku pujuk hati .... hari ni hari jumaat last day of the week... esok cuti week end dahhh.... sabar jek laaa.....

hari ni Encik Suami kata nak drive sendiri tak nak join group carpool sebab dah dekat-dekat closing ni biasanye kerje banyak kata dia... so aku pun suka la kan.. tak yah nak drive jadik ma'am aku hari ni .. pergi berhantar balik berjemput....

Sepanjang perjalanan ke opis Encik suami ade cakap .. kenape lah kereta ni rasa semacam dan macam ade weird sound bila kereta tu bergerak.... hubby aku cakap lagi macam tayar pancit jekkk..... hukk hukkkk

sampai depan opis kita orang check .... memang iye pun... tayar kereta pancit.... sib baik aku tak drive sorang-sorang hari ni kalau tak ade yang akak menangis sorang-sorang tepi jalan tu ..... waakakaka aku kan ratu air mata..... bodoh sungguh kan kalau difikirkan yang aku ni tukar tayar kereta pun tak tahu... hihihihihi


ini lah paku yang menyucuk tayar itu...

encik suami sedang gigih menukar tayar

jenis tayar spare kereta sekarang .... kecik jek dah macam tayar beskal .. dah lah kereta aku kecik


Oleh kerana aku nak belajar cara-cara menukar tayar kereta .. Encik Suami dengan bangganya telah melantik diri nye sendiri sebagai cikgu (perasan tau) .... dia suruh aku longgarkan skru tayar (aku rasa sangat susah sebab skru itu sangat ketat .. nak terpeleot tangan aku.... tapi aku cuba jugak)... pastu pasang jack kat bawah kereta ... hadoii tertonggeng-tonggeng acik tau... payah nye nak naik kan jack ni...... pastu... pastuuu.....pastu setengah jalan Encik suami yang buat semua proses hingga habis sebab encik suami kata akak buat terhegeh-hegeh sangat... wakakakakaka.... hangin encik suami .. wakakaka.....

tapi akak tolong jugak tau.. tolong angkat tayar spare kecik cam tayar beskal tu dari boot kereta....abis itam-itam tangan akak tauuuu....

settle sume kita orang bekfes together ... dan pastu baru gi kedai tayar.... akak tak ikut lah gi kedai tayar tu... sebab wat mengabehkan boreh yo... maka encik suami hantar akak gi kerje dulu... tak pe lah.. dapat gak ilmu menukar tayar kereta untuk hari ni.... walaupun separuh jalan...

tayar kereta tu pulak tak leh di tampal.. maka terbang lah duit sebanyak RM 150++ untuk tukar sebijik tayar..... maka ... cukup la kot pagi yang gelap untuk hari ni ... pasni harap bersinar semula....

5 comments:

cikwan said...

hehehh,,sib baik akak x upload gmbar tgh te tonggeng-tonggeng tu,,wakakaka..jap tgh membayangkan...hihkihkk

Farah said...

wooo wwoooooo... wakakakaka

hadoiii cahhh... gelak sorang akak dah ni... bumper akak dah lah ober saiz ... wakakakaka .. kalau terambik lah gambar nye penuh satu page....wakakakaka

Anonymous said...

kak. saya ad cadangan untuk akak..

akak dibulihkan menukar kereta kepada Roller Compactor yakni steamroll.. haha.. stuju?
ini utk memudahkan akak. Sya xda niat nak merendahkan kebolehan akak... hehe =D

Farah said...

cadangan di terima.... akak stoju

bila nak sain agreement hire purchase ni?.... tak sabar akak nak bawak stimroll



hadoii laaa... elok2 15 minit sampai opis .. naik stimroll terus membawa ke 2 jam,... tu lom campur jalan jem hasil dari 'rempit'an stimroll akak lagi tu tau....

Anonymous said...

hahaha. adoi..
hakak ngan hadek hakak sama je klakar... =D