Monday, February 16, 2009

BUSY SATURDAY

Hari sabtu lepas .. hari busy sedonia....

i woke up early morning.. preparing myself for an appointment with along ... aku buat ni semata-mata nak menaikkan semangat along... aku ni kan seumpama cheer-leader to along ... menyokong ape jek yang dia nak buat... hihihihi.. pengkritik pun iye jugak tau... bukan penyokong aje tau.... our appointment was at 10am .. so along jemput aku pukul 9:30am... lambat maka kami tak sempat nak breakfast together.... sib baik aku dah sakau roti canai my hubby pagi tadik... ade lah jugak mengalas perut....


mane kita org pergi? we went to Kota Damansara for a talk about "Bermula Dengan Cemerlang" ... eeemmm apa tu? ade laaa... tapi lepas aku dengar talk ni semangat aku terus membara-bara dan aku yakin kalau orang lain boleh berjaya .... mengapa tidak aku... satu jek keyword yang perlu kita ingat "DENGAR KATA" .. kata sapa? kata orang atasan kita yang buleh diibaratkan sebagai ibu dalam group kita ... hissshhh... macam kumpulan haram lak kannn... hihihhi ... this is not the right time to reveal everything...


we finished at 1:00pm and oleh kerana perut aku dah berkerongcong.. ajak along makan ... padahal dah terlambat dah ni... ape-ape pun makan duluk.... pastu macam lipas kudung along drive kereta sebab nak mengejar masa.... seperti biasa dia ngan rutin harian sabtu .. menjengok Aisyah di TKC dan aku lak rush sebab ade satu class craft yang harus aku attend at 2pm...

sampai rumah suruh my another half hantar kunci kereta dan off to Taman Equine untuk kelas tu... kelas ape tu? kelas craft Decoupage... hihiiihihihi... sampai kelas lambat setengah jam... lantak laa... hadoiii... penat dah rushing ni ... kelas dah start dah.. kali ni ramai sikit manusia nye... 6 orang sume .. joker lak tu... tapi enjoy tau...

tadddaaaa.. ini lah hasil nye .... dari sebiji gelas/ mug yg kosong dan tak berjiwa .. terus naik tarap ko... ala-ala english gituk.... bunga tu dari sehelai kertas tisu ... digunting dan ditampal kat gelas yang dah dicat tu .. untuk buat decoupage ni perlu ade bahan-bahan macam kat bawah ni


so pas ni nak kena carik pulak bahan-bahan kat atas ni ... dan aku tengah bersemangat ni nak buat decoupage... siap beli beberape helai tisu lagi dari cikgu yang ajar tu ... cikgu yang ajar ni sama lah ngan cikgu yang ajar aku buat bunga dip tahun lepas... dulu dia pregnant tapi sekarang ni dah ade baby boy yang chomel ... tapi ade masa lagi tu nak mengajar... kagum tol aku



sape nak belajar? .... jom buat decoupage

2 comments:

zalykha mohd said...

tu je laa keje ko kan..
craft tgn, craft tgn dan craft tgn..

aku lak...
keras tgn, keras tgn dan keras tgn...
hahahaha

Farah said...

ika

kalu ko ade ati nak belajau atau kawan-kawan ko ke rasa nak belaja decoupage ni... nanti aku wat kelas... cheap-cheap one....