Saturday, June 29, 2013

LANGKAWI - PENGINAPAN

ni community service lah kira nye ye... maklum iklan tak berbayar tapi saje jek nak kongsi ngan semua orang termasuk lah untuk rujukkan aku dimasa hadapan..

sebelum ke Langkawi aku dok la google2 penginapan murah dan berbaloi2 yang disediakan .. memang nak carik kalau boleh homestay atau kondo atau apartment .. dan dengan harga yang murah pulak tu .. maklum 'duit terlampau bertingkek-tingkek' dalam bank .. ahakkk

sudah nye .. I come accossed to this FB - tempahan chelet dan homestay langkawi ... terus call ke owner FB nama dia Encik Syazwan


dan aku dapat kondo 3 bilik untuk harga RM200 untuk satu malam dan sewa kenderaan jenis Nissan Serena RM175.00 sehari... kondo terletak berhampiran Pekan Kuah .. total semua 3hari 2 malam ialah RM650.00

hati mula-mula cuak jugalah kan ... camne la agak nye service kat kondo tu ...

hari yang di tunggu-tunggu dah tiba ... di Skypark Subang lagi aku dah SMS En Syazwan beri info pasal flight dan pukul berape touch down di Langkawi ... dan kemudian En Syazwan beri nombor kontak tuan kereta .. dan tak lama pastu tuan kereta nama En. Rizal sms mintak info pasal flight .... landing jek kat Langkawi En Rizal dah sms kata dia tunggu kat Marry Brown ... lepas settle ambik kereta dan sebagai nye ... terus ke kondo

sampai kondo .. oh ye nama kondo ni SAFA IDAMAN ..... cari front desk ... selesai ambik kunci terus carik blok A... kalau ikut front desk block A adalah di pintu gate masuk ... nak tanye orang ... satu manusia pun tak nampak ... guard jaga pintu gate pun tak de ... mane manusia yang aku nak tanye ni .. dah hubby aku pun gi la survey sementara kitorang tunggu dalam kereta

rupanye ... SALAH BLOK... Blok A buleh pergi ke blok E .. patut la sepi sepan ..

ok sampai jek blok A .. terus gi tingkat 1 .. ade lif .. dan rumah ... ALHAMDULILLAH ... tak lah teruk sangat .. berpadan lah dengan harga RM 200 semalam untuk apartment 3 bilik .. bagi aku dan family ... kami tak berape cerewet bab penginapan.. janji bersih dan selesa...

yang tak berape nak best kondo ni ...

  • takde dapur untuk masak
  • takde utensil pinggan mangkuk bagai .. tapi ade air panas dan fridge..
  • takde toilet tisu ...
  • takde tisu 
  • takde shampoo, sabun badan ... sila bawak sendiri .. towel ade tu jangan risau

aku terlupa pulak nak ambik gambar bilik-bilik nye ... tapi .. aku ade ambik dari FB yang aku link kat sini



so overall ... aku rasa ok jek duduk kat SAFA IDAMAN ni ... lagi pun tempat untuk aku tido jek kot dan mandi ... selebihnye aku banyak habiskan masa kat luar ... selain tu save duit aku RM100-RM200 ... hiihiiihi... boleh invest kat Corelle ke Corning Ware ke Vision ke .. silap-silap leh invest ke Noritake  ke .. Royal Albert ke .... kannnnnn.... hiihiiihi... aku ini wanita biasaaaaa... lalalalalallala

No comments: