Friday, June 28, 2013

LANGKAWI - MY FAMILY VACAY

cuti-cuti family belah mr hubby 22.06.2013 - 24.06.2013

hajat nak bawak ibu mertua ke Langkawi ni, biras aku la yang sibuk sekali .. sebab mak kata last dia pergi langkawi ialah masa my brother-in-law umur 12 tahun ... 23 tahun yang lalu .. peerrhhgggg... kesian kat mak .. abah mertua aku bukan kaki holiday jejalan satu melaya ni tau ... kalau anak-anak tak bawak tak de lah gi jejalan jauh-jauh ni takde la dorang gi jalan ... biasa la kan .. lagi pun dorang bukan nye muda lagi nak uruskan itu ini sendiri ... anak-menantu la harapan dorang ..

so tiket macam biasa dah berjemaan kitorang beli (rasanye tahun lepas) dan ... 22.06.2013 hari tu berlepaslah kirotang ke langkawi ... flight kul 10:50 pagi .. semua berkumpul kat rumah kelana jaya ... dari sana book teksi untuk ke subang air port ... teksi sampai kul 9:30... sampai subang airport terus check-in ... lepas check-in sempat cuci cuci mata sebelom boarding ... biasa lah kannnn...

flight delay 20 minit...  sib baik 20 minit kalau 2 jam .. rugi nye masa yang nak di habiskan di Langkawi nanti

yours truly....

Rombongan Cik Nora .. hihihihihi
Nama IC mak mertua aku Norlia Ahmad ... nama kat kampung Mah
... nama kat KayEll Nora!! ko hado??! 


ni lah first time pertama kali aku naik kapal terbang kipas... knowing me yang takut tinggi kan, aku rasa kapal terbang kipas ini amat menyeramkan .. fobia!!! ... tapi kena kuatkan semangat jugak ... mula-mula ketaq lutut jugak la... masa nak berlepas tu ... hadoiyaiiii peluh jantanz mak tauuuu!!! serammmmm!! tapi bila dah stabil aku rasa syok pulak naik kapal terbang kecik sebab nak naik pun tangga rendah jek tak yah mengah-mengah memamjat tangga tinggi... dan dua tiga tapak dah sampai ke seat kita ... hihihiihihihi...




this is my second time guna perkidmatan FireFly ... first time ke KK ... tapi aku tak ingat pulak masa gi KK dulu ade disediakan makanan ke tak!? 

tapi kali ni ada disediakan kacang dan muffin .. dan air apple atau orange untuk semua penumpang ... Bagus!! ini yang dikatakan TAMBANG MURAH YANG BERMUTU!




sampai langkawi dalam pukul 12:30 ... terus call Encik Rizal untuk ambik kereta... oh ye ... about penginapan dan transport aku dapat di facebook ... dia bagi harga yang betul-betul muruh untuk sewaan Kondo 3 bilik dan Nissan Serena selama 3 hari 2 malam di Langkawi ni ... total penginapan dan pengangkutan adalah RM 650 .. which is for me berbaloi-baloi jimatnya...





ok ... nnt aku sambung ... banyak kerje sekarang ni ... susah nak FB dan blogging ... nasib badan ... 

2 comments:

LindaF said...

Rizal? ehhhh kawan kita tu. hahah
mmg dia buat bisnes kat langkawi

Farah said...

iye ke..!?? what a small world.. tapi memang murah sangat dan berbaloi2 la untuk orang yang tak cerewet cam kitaorang ni ...