Monday, May 13, 2013

MENGUNDI 05.05.13

mari lah mari ... pergi mengundi .. jangan lupa kewajiban pada negara

hari mengundi 05.05.2013 yang lalu ... bangun awal pagi sebab nak ke Kelana Jaya ... sebab nye Mr. Hubby mengundi area sana ... so aku ambik kesempatan la balik jengok ibu mertua tersayang .. 

kul 9 Mr. Hubby dah gi dah ngundi bawak mak ngan abik ipar aku ..

aku dok rumah tengok TV

kul 10 ++ aku ngan Mr. Hubby gerak balik ampang pulak ... sbb aku ngundi di ampang 

biasalah .. AMPANG KAN SUKA 'JEM"... lambat lah pulak aku sampai ... menjelang aku sampai rumah ampang.. mak ngan abah ngan along pun dan selamat mengundi ... hissshhhh!!! .. tak pe lah sebab mak, abah dan along mengundi kat Sekolah Agama ... aku ngan dikna mengundi kat sekolah kebangsaan ... hihhihihi... nampak tak motif kat situ ... semua yang kertu-kertu sila ke sekolah agama .. muhasabah diri .. wakakakakka... acah jek .. gurau-2 kacau along ... along berangin jek aku cakap camgitu ... wakakakakaka..

kul 11:40 giliran aku ngan dikna pulak gi mengundi ... suruh Mr. Hubby hantar ... dan balik kang suruh sesiapa jemput atau naik jek kereta parti2 yang dah tersedia


nasib kami baik ... sebab tak ramai orang .. dan para petugas sangat pantas buat kerja .. syabas pada yang jaga Lane 4 di Sekolah Kebangsaan Lembah Jaya




dalam 10 minit camgitu aku ngan dikna selamat menjalankan tanggungjawab ... hihihihihi.. calll along suruh datang ambik ... itu pun sebab along nak kuar gi beli KFC for lunch ... 



sebelah petang lepas makan ... ika mintak hantar dia ke opis .. diakan wartawan mob.tv .. so kena lah kerja buat liputan kat putrajaya untuk result GE13 malam tu .. hahahahaha...  dia mintak hantar sebab dia malas nak drive .. aku ngan along pun hantar lah dia kat Hartamas 

balik tu kitorang singgah jalan TAR dan KLCC ... tapi semua kejap2 jek .. 15 minit di Jalan Tar dan 20 min di KLCC .. di Jalan TAR cari tudung .. dan di KLCC sbb si Aishah nak makan cupcake

dan otw balik tu dah pukul 6... patutnya aku ngan mr. hubby ade projek .. projek nak ambik beberape iklan parti2 dan calon2 untuk MR. Hubby punye kerje kat melaka nanti .. memandangkan OTW tu banyak papan2 parti dan orang keliling adalah tiada ... maka aku dan aishah telah berjaya cabutkan papan2 tu ... sambil tergelak-gelak buat projek mencabut.. ambik dalam 4 keping jek ... hahahahha... tak pulak aku ambik gambar time kitorang mencabut tu .. ahakkk

ingat nak stay rumah mak lama sikit tapi ... memandangkan mr. hubby akan ke melaka esok maka kenalah balik awal nak kemas-kemaskan beg dia dan iron sikit lagi baju dia yang baru aku wat laundry pagi tadik 

ok .. sekian la cerita mengundi untuk hari ni 


p/s - entry ni dah lama dalam draft tapi tak berkesempatan nak post...

2 comments:

Mila Ahmad said...

eh takde entry baru ye hehe....

Farah said...

hihihihihi... angin malas dah datang...:D