Tuesday, August 28, 2012

SEHARI SEBELUM SYAWAL

kali ni raya jatuh pada hari ahad ... opis aku dah start tutup pada hari jumaat ... syoookkkk ... malam jumaat aku dah balik rumah mertua aku kat KJ dulu .. untuk berbuka puasa ngan adik ipar aku .. dan wish selamat hari raya dan dah tentu nye bermaaf-maafan ... adik ipar aku beraya di Batu Pahat tahun ni...

so pagi sabtu lepas solat subuh aku dah start packing untuk balik ke ampang ... satu nye sebab nak tolong mak dan adik-adik masak juadah hari raya.. dan tentunye untuk berbuka puasa ngan family kat ampang ....

macam tahun-tahun lepas ... juadah untuk sambut lebaran adalah rendang daging, paru masak berlada dan daging masak kicap .. tapi tahun ni ade penambahan rendang ayam hijau 

lihat!! mak dah leh masak rendang... dah 4-5 tahun aku masak rendang
sorang2 ngan bantuan adik beradik ... mak tido .. tapi kali ni ..
alhamdulillahhh .. aku tolong idupkan api jek ahakkk

juadah in the making ... pehhhh tercabar iman dibulan puasa

berbuka puasa kali ini dengan juadah raya jek .. malas nak gi pasar ramadhan ... lagi pun rasanye dah tak de org berniaga kot...

so malam nye ialah sessi bermain mercun dan bunga api ... pehhhh... sukaa sukkkkaaaaaaaaaa... kali ni main kat belakang rumah jek ...

lepas main bunga api perut pun lapar ... sambung makan sekali tengok jam dah pukul 12 tgh malam ... peeerrhhhh !!! kalau cinderella dah bertukar dah ni ... aku lak kena balik puchong sebab esok nak beraya rumah mertua kan ... sudah nye dekat nak kul 1 baru bergerak balik puchong ... 

sampai puchong siap-siap untuk esok lak .. siap iron kan baju dan ketepikan ape-ape yang nak di angkut ke KJ .. dan tengok jam dah pukul 2:30 pagi ... terus terjun tiruk atas katil tido sampai kul 6:30pagi 


seronok walaupun penat ... raya dan raya... best nyeeeeeeeeee

No comments: