Saturday, April 21, 2012

JALAN-JALAN TAMAN NEGARA - LAST DAY

hari ke tiga di taman negara ... sayu lak hati ... cam best jek dok kat sini ... tak de dengar bunyik kereta .. sunyi ... dengar pun bunyik motobot


patut nye kitorang nak bertolak kul 11 dari taman negara tapi oleh sebab encik rasdan terlambat beli kitorang punye tiket bas .. tiket bas kul dua dah abis .. ade pun pukul 5:30 ptg punye bas.. hadoiyaiiii ... bertolak dari taman negara kul 12:30 .. Encik Rasdan kata dia sediakan transport dari taman negara ke jerantut ... kitorang dok fikirkan mungkin kenderaan nye tu sebuah van .... sekali itu ... ia adalah sebuah 

BAS SEKOLAH ....!!!!!!!

oh my Allah .. semua orang pandang aku dengan pandangan bengang ... uuwaaa... bukan salah aku ... ini sume hencik Rasdan yang buat ... naik jek la.... udah lah panas... berpeluh-peluh dibuat nye.... budget perjalanan dalam 45 minit ... sekali makan masa 1jam 15 minit... perut masing-masing dah lapar... nak tak nak aku call encik rasdan mintak dia tolong orderkan nasik goreng untuk kitorang lunch bila sampai opis dia nanti .... ni betul-betul adventure.... 





sampai kat situ .. aku ngan along gi ambik nasik goreng kat restoran kat bawah opis Danz Travel dan terus makan ... ade dalam 25 minit camgitu sebelum bas berlepas.... dah macam pendatang tanpa izin dah kitorang ni ... melempar ramai-ramai dalam opis Encik Rasdan makan nasik bungkus


selesai makan ... terus ke bas station yang letaknya hanye lintas jalan dari office Danz Travel... salam-salam dan terima kasih ngan Encik Rasdan semua ... dan naik bas

dalam bas kitorang terpisah-pisah duduk ... along, wati & adam duduk bahagian depan ... aishah dan shikin duduk bahagian tengah ... aku, encik suami , kakak dan dekwa dapat duduk belakang sekali ...

ya ampun hazabun duduk belakang .. dah la ekon tak rasa ... panas berkuap-kuap ... bila aku suruh dreber tu kuatkan ekon dia macam marah2 ... syaiton sungguh ... sudah nye sepanjang perjalanan yang makan dua jam tu rasa macam 15 jam... akhirnye kitorang sampai kl kul  8:30 mlm...

kami semua berpisah di perhentian bas perkeliling... salam-salam dan peluk cium semua orang sebelum berpisah ... aku, hubby, wati, adik aisyah, kakak dan dekwa naik LRT sampai Bukit Jalil...


samseng memang konker belakang bas kan ... tengok lengan kakak
samseng tak samseng??? hihihihihihi

sampai bukit jalil kitorang berenam dinner untuk kali terakhir ... dan lepas tu balik ke rumah masing-masing ... wati dan adik aisyah ke rumah aku la sebab dorang tinggal kan kereta kat rumah aku ... malam tu jugak dorang bertolak ke JB sebab esok adik aisyah kerje dan wati jadik penemanya.. sian ..dan dorang sampai JB kul 4 pagi... terbaekkkk

sekian la cerita di Taman Negara ...  InsyaAllah panjang umur kitorang akan datang lagi ..... :D

No comments: