Thursday, March 1, 2012

MENGETAM

ni cite masa bulan january hari tu .. sebelum kami ke Taiping ... nak clearkan gambar kat BB terlihat pulak gamabr menarik kat bawah ni .. leh wat entry ni ...

Sume orang heboh pasal mee ketam .... aku pun nak mengetam jugak... aku baca kat blog viruspadu cite dia drive dari seremban semata-mata nak makan mee ketam ni ... 

so di satu hari yang berbahagai aku ngan laki nak gi Shah Alam ... sebab nye nak beli bunga ... ade tempahan hantaran (syukur alhamdulillahhh) ... sekali petang tu kakak tipon ajak aku berjimba ... pastu aku ajak la gi shah alam sekali... hihihih

lepas gi membeli belah bunga-bungaan di KK SACC ... aku pun ajak la laki aku pekena mee ketam ... kalau tanye laki aku tak sudah2 nye nak makan kat Kedai Kopi ... tah ape lah spell yang kedai kopi tu dah bubuh kat awak bang oiii... 

cari punye carik dan akhir nye ... taaadaaaa... sampai la Kedai Mee Ketam KL... lokasi belakang UNISEL... belek-belek menu tak tahu nak makan ape la pulak kan... jakun sekejap disitu ... ahakkk


akhirnye aku order Mee Sup Ketam, incik suami pulak mee kari ketam dan kakak nasi goreng ketam ... rasanye eeemmmm.... mee sup tak la berape best sangat ... tak rasa sangat kemanisan ketam tu .. rasa serbuk perisa ade laaa.... mee kari buleh tahan sedap tapi ketam tak berape nak segar .. kalau ketam segar lagi manis rasanye tu ... dan nasi goreng ketam buleh tahan jugakkk 

air pulak kitorang minum air laichee kang collegen ... tak mane collegen tu aku tak tahu lah kan... tapi sedap... tapi lupa nak snap gambar nye... 

air cocktail




Mee Kari Ketam

Mee hoon sup ketam
nasik goreng ketam
Keseluruhan ... boleh bagi 3.5/5 star ,,,  pas ni buleh nak try mee karang udang galah .. aku tengok udang galah dia besar-besar ... ahakkk

nak cuba leh google address ... or klik kat sini blog dorang atau like dorang kat facebook



No comments: