Tuesday, March 13, 2012

CUTI-CUTI : JALAN TAR

Pernah tak terfikir nak bercuti dalam Kuala Lumpur? Aku memang tak pernah terfikir

tapi geng kereta kontot aku ni terfikir pulak nak tido kat bandaraya Kuala Lumpur (yang mana kami ni duduk sekangkang kera jek ke Kuala Lumpur dan dah tentu nye dua orang dalam group memang kerja kat area kuala lumpur) ... so 25.02.2012 hari tu kitorang check in kat Hotel Nobel di Jalan Tunku Abdul Rahman ... hotel ni dulu ialah bangunan Globe Silk Store .. main entrance hotel ni betul mengadap Semua House ... 

punca nye along dan wati la... dorang ade dinner kat PWTC... so dorang cadang nak siap2 awal dan terus ke PWTC ... bincang punye bincang tercetus la idea nak tido hotel .. maka along pun carik hotel dan book hotel ni ... budget hotel jek (maklum group kami ni sengkek tak de Huwet)... tapi ade breakfast free tau ... 

kebetulan malam tu aku ade wedding (alia, BFF ika) kat Ijok ... so aku pun ambik peluang siap2 kat situ .. aku ajak kakak teman kan aku ngan dekna .. tapi tiba-tiba wati nak ikut gi Ijok... menarik .. sekereta 4 orang lah kitorang ... bawak anak along sekali si aliyyah .. meriahhh 

balik dari ijok dah kul 11:00mlm .. tukar baju dan ambik kereta wati kat depan cambell ... terus gi ambik along kat PWTC.. lepas tu gi pekena roti canai ngan teh tarik kat nearby resto mamak sambil cuci mata tengok gelagat manusia... time tu lah terkeluar perkataan 'Son of Fish' aka anak ikan ... nak terburai perut ketawa.. wati lah ni ... ngan dia ni tak gelak seminit tak sah

balik cuci kaki tido sampai pagi ... tak sedar diri .. memandangkan ahli jemaah sume cuti solat so continue tido .. sedar2 dah kul 10 pagi... ambikkkk... breakfast pun dah abis dah kat bawah .. lupekan ajek la



pikir punye pikir kakak ajak breakfast kat pintu gerbang kat kampung baru ... aku and the geng - layaaaaaaaaammmmm ... pekena laksam ... terbaekkk







balik hotel kemas-kemas baju ... kul 1:30 check-out.... layan kedai tudung jap kat belakang jalan tar ... pastu makan lunch kat kedai dua-velas (ade cerita sebalik dua-velas tu)

tak pernah terfikir nak ambik gambar kat sini


sebijik pelancong dari zimbabwe...

kat kedai tudung along jalan TAR

kat kedai Dua Velas

lepas makan ... tak tahu nak gi mana .. wati suggest tengok wayang .. gi pulak kat Galaxy ampang ... layan cerita Adnan Sempit II ... kul 6:30 ptg semua bersurai 

aku balik rumah mak ambik kereta yang dekna bawak balik dari hotel semalam ... pun ade cerita jugak kenapa dia bawak kereta aku balik ... ni sume sebab ika... dia janji nak balik sama ngan dekna sekali tu buleh pulak dia nak berjimba ria dengan kawan-kawan dia dulu kat ijok lepas wedding tu ... dekna dah masam muka ... kitorang lak dah separuh jalan nak balik semula ke KL lalu highway LATAR .. sib baik tak lepas tol lagi .. buat U-Turn kat highway ambik dekna ... melompat2 kegembiraan dia bila kitorang datang rescue dia kat situ ... kalau aku pun hot jugak .. takkan nak tunggu sorang2 sedangkan orang lain berjimba ria ngan kawan-kawan dia (bukan kawan kita kan) .... so dari hotel tu aku suruh dia bawak balik kereta aku ... elok gak semalam kereta aku parking kat umah mak

sudah nye aku sampai puchong dekat kul 10 lepas makan dinner kat umah mak ... oh ye encik suami tak de... dia ada Camp motivasi kat Ulu Yam

No comments: