Thursday, August 11, 2011

MINGGU AWAL-AWAL RAMADHAN

seperti biase bile muncul bulan puase time tu la dapor umah aku akan aktif seperti dapor chef-chef ternama... wakakaka... ko hadoo??? bukan ape time bulan puase ni aku lebih prefer masak sendiri ... lauk kat kedai tu cam tak leh nak IN la ngan

so oleh kerana kebanyakkan blog sume tunjuk gegambar makanan .. aku pun nak jugak tayang untuk kenangan indah aku dimasa hadapan....

DAY 1 PUASA - Masak Asam Ikan Pari .....

resipi aku main agak-agak sesedap rasa aku ... yang penting ade bawang, lada, belacan, minyak dan segala tuknenek nak buat masak asam... hantam jek la .. bak kat mak aku ... "kite buat dia" ... i pinjam that word ye makk ... lap u mak... Encik Suami aku laju jek makan ... kena la ngan tekak dia tu .. ahakkk... :D

tinggal terung jek berenang-renang .. ikan pari nye dah kelemasan agak nye .. :-|

DAY 3 - Sup Ayam Mix Herb

saje jek gatal nak letak Mix Herb Tesco tu yang dah berjaman aku beli guna nye sekali-sekala.. menda tu lama terperap dalam peti ais tu .. dengan tidak teragak-agak aku curahkan sikit dalam sup ayam ala hentam keromo aku tu ... hasil nye... sumpah sedap .. kalau berani cuba la... wakakakakaka  


DAY 4 - Kueh UFO (Kuih Cucur)

aku paling suka menu kuih ni bile bulan puasa .. tak tahu kenape... tiap-tiap kali puase aku akan buat kueh ni seminggu sekali ... tapi lepas puase jangan harap yek tuan tuan dan puan puan ... hari lain terlebih bitamin M... tak sanggup lak aku deduduk depan kuali tu mencurah cucur satu persatu .. tapi kalau puase terlebih rajin pulak.. ahakkk


DAY 5 - Sardin Roll

hadap la sardin roll aku yang dah macam kaler tambi ni ... hukk hukkkk.. redho kan ajek la... kenape leh jadik hangus sebab aku dok ulang alik kedepan-kedapo-kedapo-kedepan tengok Ketika Cinta Bertasbih Ramadan special kat channel 141 (sementara tengah free ni)... makanye ade la yang terover run garing nye... janji encik suami tak bunyik .. sedap lah tu .. ahakkkk....  


ok laaa.... cukup sampai disini ...

cam malas jek nak update blog bulan pose ni .. mengape kah??? hukk hukkkkk

No comments: